H2Oil

Skiftandes mellan ett lokalt mikrokosmos och den globala oljekrisen väver H2Oil ihop en samling fascinerande historier om personer som befinner sig på frontlinjen av det största industriella projekt i mänsklighetens historia: Kanadas oljesand. H2Oil är en dokumentär som följer den skiftande balansen mellan att skydda och bevara färskvattnet och kravet att tillfredsställa det globala behovet av olja.

Originaltitel H2Oil
Regissör Shannon Walsh
Manus Shannon Walsh
Genre Dokumentär, 2000-tal

RockSnack
2013-07-16
Viktig dokumentär, men det känns som om den borde varit ännu bättre... men ju fler dokumentärer om ämnet som man ser desto större helhetsbild får man ju, och att det här skulle ske i Kanada av alla ställen ("USA:s motsats") är skrämmande.
best_jeppe
2011-06-27
Intressant men det där lilla extra för att den ska bli riktigt intressant saknas. Sen är den väldigt partisk också eftersom den andra sidan aldrig får komma till tals vilket såklart är ett minus. Trots det så tror jag ändå att vatten är lite viktigare än olja i längden. En svag 3a till den här filmen.