2.8

Hail, Caesar!

I 1950-talets Hollywood försöker Eddie Mannix ta reda på vad som har hänt med en skådespelare som försvunnit under inspelningen av filmen 'Hail, Caesar!'.

Originaltitel Hail, Caesar!
Alternativ titel Hail, Caesar! A Tale of The Christ
Regissör Ethan Coen, Joel Coen
Manus Ethan Coen, Joel Coen
Genre Komedi, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Josh Brolin, George Clooney, Alden Ehrenreich, Ralph Fiennes, Scarlett Johansson, Tilda Swinton, Frances McDormand, Channing Tatum, Jonah Hill, Alison Pill, Clancy Brown, Christopher Lambert, Robert Picardo, Wayne Knight, Fisher Stevens

Skapad 2019-12-21 av Mexikanen
50-talets glamorösa Hollywood med storfilmer och storstjärnor men är allting verkligen så glamoröst bakom den yttre fasaden. Filmproducenten Eddie Mannix kämpar dagligen för att hålla drömfab...   Läs mer »

swampblues
2020-03-24
Påminner om Coen-brödernas Barton Fink som utspelar sig i samma miljö. Men den här är nog lite galnare.
BarryHero
2020-03-20
Väldigt smal film som driver med 50-talets studiohollywood och påminner mycket om Once Upon A Time in Hollywood av Quentin Tarantino med de medvetet dåliga i filmen-filmerna och porträtteringen av Hollywood. Kul, stjärnspäckad skådespelarlista där Jonah Hill medverkar som "Professional Person" - roligt! Filmen är som sagt smal och inte heller någon av Coens bästa, men ändå ofta underhållande och intressant om filmskapandet i en historisk period.
92axha10
2019-02-27
Bröderna Coens hyllning till gamla Hollywood på deras sätt. Deras humor finns där men inte mycket till handling. För en cineast som jag är detta väldigt attraktivt.
Jompalompier
2019-01-15
Ointressant, långtråkigt, långt ifrån roligt med väldigt få ljuspunkter. Vad är grejen med VO? Helt onödigt och störande.
2018-12-26
Ett mischmasch som inte leder någonstans, men den har ett visst underhållningsvärde. (6+/15)
StureStenhög
2018-05-13
Det känns som att det här egentligen borde ha varit ännu bättre än vad det var. Man har helt rätt regissörer, helt rätt skådespelare, och en tacksam huvudperson i Eddie Mannix. Tidsperioden och miljöerna är också väldigt skickligt iscensatta, och det är en fröjd att få hänga med i detta virrvarr av filminspelningar. Coen-brödernas kärlek till film från den här eran skiner dessutom igenom i scen efter scen. Det är kul att titta på, särskilt om man uppskattar gamla Hollywood, men som helhet faller det aldrig riktigt på plats, och det känns inte speciellt minnesvärt
2017-09-08
Jag älskar bröderna Coen och håller dem, speciellt som manusförfattare, väldigt högt. Jag förstår också varför man som skådespelare mer än gärna är med i deras filmer. Här får man chans att leverera fantastiska repliker och samtidigt spela underbara karaktärer. Allt finns också denna gången men skillnaden är att bröderna Coen denna gång krupit lite väl mycket upp i sina egna rövar, att de skapat en film mer för sig själva än en publik. Här finns stunder av sevärdhet men helheten är en röra.
pungsnigel
2017-07-28
De ville så mycket mer
TURGUT
2017-05-07
Hade förväntat mig mer av denna film, kanske beroende på att den had väldigt annorlunda stil mot vad jag hade förväntat mig.
Roswall
2017-03-19
Trevlig och småkul rakt igenom.