Hairspray

1962. Knubbiga Tracy Turnblad drömmer om att få dansa på TV-showen "The Corny Collins Show". En dag får hon chansen, men möter motstånd från populära Amber von Tussle, och lägger också märke till all rassegregation som förekommer.

Originaltitel Hairspray
Regissör John Waters (I)
Manus John Waters (I)
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, Romantik, Musikal, 80-tal
Skådespelare Ricki Lake, Deborah Harry, Jerry Stiller, Divine, Sonny Bono, Pia Zadora, Leslie Ann Powers, Clayton Prince, Michael St Gerard, Shawn Thompson, Vitamin C, Ric Ocasek, Mink Stole

2017-04-22
Det är så mycket här jag gillar men tycker filmen bitvis blir ganska tråkig och vissa saker som är over-the-top funkar inte för mig utan irriterar mer. Mycket stark tvåa!
zonk
2012-12-02
Lite väl snäll, och lite väl seg..
Sznax
2011-12-26
Väldigt oförarglig och genomgående trevlig. Charmiga skådespelare och en vänlig drift/hyllning till tidsandan. Men filmen faller på att den blir väldigt enfaldig och det blir för mycket klichéer och överdrivna karaktärer. Sedan behandlas segregationämnet ganska illa, filmen hade blivit klart bättre med ett mer genomtänkt manus. Betyg 5.2
Strange_
2011-09-14
Hur jävla bra som helst! Helt hysterisk men ändå med bra budskap!
mikaelsvensson
2009-08-02
Jämfört med den nyare versionen från 2007 så är den här något råare i tonen och har dessutom ett något mindre konstlat slut än. Å andra sidan är den nya versionen en musikal och den har bättre skådespelare. Slutsatsen blir att jag inte kan bestämma mig för vilken version som är bäst: båda är bra fast på olika sätt.
alexi
2008-08-29
Klockren! Synd att det inte görs så här bra film längre... Ricki Lake varför förblev du inte skådis!?!?
Kopla
2008-07-17
jag tyckte den här var bättre än den nya. mer humor och inte så rädd för att utmana.
noob
2008-01-07
Inget mästerverk precis, men rakt igenom smårolig. Definitivt värd en och en halv timme av ditt liv.
Jojl
2007-12-21
debbie!
Mr.Parker
2007-11-28
efter att ha settd enna vill jag inte ens se den nya