1.9

Haja läget!

Den lilla fisken Pi kommer ut på sin livs resa då hans föräldrar blir fångade i ett fisknät och han måste lämna sitt trygga hem i Boston för att resa den långa vägen ut till det stora havet för att bo hos sin bräckliga tant Pile i det myllrande och färgglada korallrevet. Väl där möter Pi sin drömfisk - havets mest populära flicka Cordelia - och han faller pladask för henne. Men den store, onde tigerhajen, Thor, är också förälskad i Cordelia och sätter krokben för den spirande romansen.

Originaltitel The Reef
Alternativ titel Shark Bait
Regissör Howard E Baker, John Fox
Manus Scott Clevenger
Genre Animerad, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Freddie Prinze Jr (röst), Rob Schneider (röst), Evan Rachel Wood (röst), Donal Logue (röst), Andy Dick (röst), Fran Drescher (röst), John Rhys-Davies (röst), R Lee Ermey (röst), Bruno Alexander (röst)

2004Orre
2017-02-22
Vilken stor besvikelse, jag trodde verkligen att det skulle bli en succé, men tyvärr är det bara en dålig animerad film, jag är verkligen förvånad varför de gjorde en uppföljare till detta skräp, för hoppningsvis blir uppföljaren bättre.
Lotso
2014-07-18
I sin helhet är där inte så mycket att säga om den här filmen. Den är rätt så dålig rakt igenom. Där händer knappt någonting då där inte direkt är någon handling, animationen är riktigt dålig där den ibland kör slow-motion sekvenser utan anledning och karaktärer som är ointressanta och vi får inte lära känna till någon. Skippa denna filmen och se Hitta Nemo istället. Nåde det bli en bra film snart, annars lägger jag ner detta projektet!
TheHorrorfan
2012-06-06
Bara för att den manliga fisken säger till tjej fisken att han önskade att det var två killar som slogs om honom så får den en 2a. Lite roligt att det är gay fiskar med i en barnfilm.
aud
2011-12-15
2006? Snarare 1996 om man tittar på kvaliteten på animationen.
izaFACE
2010-11-25
lite söt, men inge mer.
Nevermore
2010-01-06
Finding Nemo light, men hyfsat duglig.
snöbrigad
2009-07-21
Söt, rolig, Varken mer eller mindre.
MinotaurKing
2009-04-10
ok
KurtKarlsson
2008-08-08
Duger väl..? svag trea inget mer..
MatrimVidz
2008-08-03
dåligt försök att konkurera med hitta nemo eller nåt, buu