1.6

Hajen 3

Mike, son till polischef Brody är chef för Sea World, ett zoo för vattendjur där bland andra hans flickvän Kathryn jobbar. Av en ren olyckshändelse tar sig en haj och dess unge in i djurparken. Ungen fångas in för att ställas ut som attraktion men dör av för lite utrymme. Mamman är nu ilsken och inleder sin fasansfulla hämnd. Nu måste Mike, Kathryn, Mikes bror och vilddjursjägaren Philip Fitzroyce hjälpas åt för att fånga besten.

Originaltitel Jaws 3-D
Alternativ titel Jaws 3
Regissör Joe Alves
Manus Carl Gottlieb, Richard Matheson
Genre Skräck, Thriller, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Dennis Quaid, Louis Gossett Jr, Bess Armstrong, Simon MacCorkindale, John Putch, Lea Thompson, P H Moriarty, Harry Grant

Skapad 2019-12-05 av themovieguru
Hajen 3 handlar om en park, som öppnas fullt med turistunderhållning med en massa delfiner och annat skoj, men så kommer det in en objuden gäst, nämligen en vithaj. Det var handlingen till den a...   Läs mer »

päronanton
2018-06-27
Den är inte dålig, absolut inte, den är helt klart sevärd. Men den håller inte samma stil som de två första.
Nalleman
2018-04-30
Ännu ett totalt misslyckat försök att mjölka mera pengar ur en etablerad filmtitel. Rena soporna!
2018-02-14
Så fruktansvärt usel film! Här har hajen för länge sedan sjunkit till botten!!!

2017-11-01
En riktig dårlig film. Klart dårligere enn sine føregangere. Klarer så vidt -2.
2017-10-23
såå dålig
2017-08-31
Begriper inte varför man inte kan göra en bra uppföljare till Hajen. Det är bara första filmen som är bra, resten är skit.
Rehn108
2016-05-01
Ännu en gång blir jag lurad av en lovande inledning som får mig att tänka att filmen nog har vissa kvalitéer. Inledningen är rätt så bra och ögonblicket då hajen tar sig in på Sea World gör mig glad. Där peakar filmen. Men karaktärerna är tråkiga och hela handlingen och hanteringen av hajen är ofantligt tråkigt. Man hade nog behövt se den på bio i 3D 1983 för att ha en chans att uppskatta den.
Count_Duckula
2014-08-28
3D-effekterna är den enda behållningen. En skam att konceptet (Hajen på Sea World) slarvades bort på detta sätt.
Fläskkäft
2014-04-01
Som uppföljare till Spielbergs Hajen är den ju förstås ruskigt dålig men efter en omtitt tycker jag att den duger som lättsam underhållning. Hajen är ju inte med så mycket och därför blir det fokus på annat. En o annan skön karaktär, några få återkopplingar till originalet, en Tom Selleck-kopia, Alan Parker tolkar John Williams musik och fantastiskt usla effekter + att jag testade att köra vissa scener i konverterad 3D på min tv gjorde att 90 minuter susade förbi rätt fort. =)
jeremy_jones
2013-04-25
Jag hade önskat mer av de "dåliga effekterna", då hade det funnits något att hålla utkik efter iallafall. Filmen har verkligen inga kvaliteter alls. Tempot är under all kritik, karaktärerna verkar ritade med kritor, och varje gång någonting börjar hända så lyckas det mynna ut i ett antiklimax. Och ett till. Och ett till. Dessutom var "hajen" själv bland det sömnigaste jag sett. (1/6)