1.9

Half Past Dead

Sasha infiltrerar ett brottssyndikat och för att göra det måste han sitta i fängelse. Problemet är att det finns de som vill åt den dödsdömda fången som också hålls där.

Originaltitel Half Past Dead
Regissör Don Michael Paul
Manus Don Michael Paul
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Steven Seagal, Nia Peeples, Matt Battaglia, Morris Chestnut, Claudia Christian, Ja Rule, Kurupt, Tony Plana, Michael Taliferro, Linda Thorson, Bruce Weitz

Dele
2020-10-29
Det här torde vara den film jag har sett där det skjuts mest utan att någon blir träffad, och möjligt också den som innehåller flest slow motion-scener. Hantverket är ok. men innehållet unket. Underhållningsvåld, machoideal och trångsynthet.
Commandante
2020-03-18
Alltså herregud i min lilla låda. Det här är värre än uselt, tom. för att vara Seagal. Actionscenerna är skitdåliga, musiken töntig och manuset känns som det är skrivet av en tolvåring. En riktig äkta kalkon!
Vasp
2014-08-27
ähh va fan liksom hade tänkt sätta en etta men den är enda på nått sett skön i sin action och så. Så jag är lite snäll och det får bli en tvåa. Den funkade endå som en inga konstigheter action.
RichardEk
2013-07-28
Seagal var bättre förr. Hans brutala utövning av aikido var, trots att vissa aikidokas menar att hans tekniker strider mot aikidons anda (endast som självförsvar), ändå något nytt på bioduken. Nu är det mest eldstrider och lite blockar med händerna som gäller, filmade i vinklar så att hans kagge inte syns. Här finns dock en del actionscener som fungerar, och även om filmen är fylld med action- och karaktärsklichéer, fungerar den hyfsat som actionfilm (bättre än "The Foreigner" eller "Ticker" men sämre än "Exit Wounds").
IchabodCrane
2011-09-22
En del schyst action, och Sigge såklart. Men kom igen, den är faktiskt riktigt dåligt. Varför visade SVT den här? Känns inte riktigt som deras typ av filmval. Såg (det fantastiska) wrestlingavsnittet från South Park precis innan den här började, det var nog lyckat för flera av replikerna i filmen var som hämtade direkt från den tecknade klyschparaden alldeles innan. Gjorde att alla platta fall i dialog och skådespeleri blev ännu mer komiska!
dudson
2010-08-31
Härligt Underhållande!! Inte Bra nånn-stans egentligen men Sigge Måsen är så Cool även i den här filmen(Bara kolla in hans gång stil här) hehe=) Mest pang-pang här och inte lika mkt Fighting med herr seagal....
Cim-Inc
2010-07-22
Helt underbar :D

2010-06-11
Kan inte annat än hålla med Kurganen, helt fruktansvärd men ändå något bättre än Ticker :D. Fortfarande 1a dock.
Kurganen
2009-11-17
Om Ticker är Seagals sämsta film så måste Half past dead vara den fånigaste. Den är helt otrolig! Karaktärerna och filmen som helhet går ut på att låtsas vara tuffa och hårda, något som alla misslyckas med. Det blir tramsigt och tramsigheten förstärks av rapmusik och metal. Jag kan inte rekommendera den här till någon, likväl tycks betyget 1 för hårt. Mitt i allt fåneri är det Sigge och bara för det höjs betyget ett snäpp men tro för all del inte att jag har överseende med den här typen av strunt.
MrMario
2009-08-02