2.8

Happy Death Day

Collagestudenten Tree tvingas gång på gång återuppleva dagen hon mördas. Detaljerat och med samma plågsamma slut repeteras hennes sista timmar i livet. För att få ett slut på denna terror måste hon lyckats identifiera sin mördare.

Originaltitel Happy Death Day
Regissör Christopher Landon (II)
Manus Scott Lobdell
Genre Komedi, Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jessica Rothe, Israel Broussard, Ruby Modine, Charles Aitken, Laura Clifton, Jason Bayle, Rob Mello, Rachel Matthews, Ramsey Anderson, Brady Lewis, Phi Vu, Tenea Intriago, Blaine Kern III, Cariella Smith, Jimmy Gonzales, Billy Slaughter, Donna Duplantier

Skapad 2019-12-13 av Stygga-Vargen
Det händer inte särskilt ofta att jag hakar på trender men det har faktiskt hänt att jag gjort det vid åtminstone ett par tillfällen - första gången var nog när det blev väldigt trendigt med...   Läs mer »

Djason
2022-02-25
Jessica Rothe som jag aldrig hade hört talas om innan är helt fantastiskt i filmen, klockren timing i sina humoristiska scener. Hade inga förväntningar alls på denna men nu måste jag ju se nästa film.
sodomiten
2022-01-11
För 14-15åringar kanske det här kan vara nåt. Det roliga är att jag har en släkting som liknar mördarmasken upp i dagen :-)
RustyFilm
2021-12-26
Det finns inte mycket nytänk här, snarare känns det som ett hopkok av manusidéer du har upplevt tidigare. Och eftersom det är en Blumhouse produktion ligger förväntansribban lågt (erfarenhets baserat). Så vi blir rejält överraskade, det här är ju ganska bra. Det Scott Lobdell (manus) och Christopher Landon (regi) har lyckats med så bra och skickligt är att kombinera komedi med skräck. För det här är en spännande (nästan lite thrillerbetonad) komedi med snygga och oblodiga skräckinslag.
karlmats
2021-11-02
Helt klart en positiv överraskning. Jag är svag för tidsloop-filmer generellt och den här var inget undantag. Logik ska man nog inte leta alltför mycket efter, men som ren och skär underhållning fungerar det alldeles finfint. Mest kan vi tacka Jessica Rothe för det, bra komisk timing och hennes förutsägbara utveckling från lite bakis och bitchig till att bli omtänksam och snäll är ganska härlig att se. Israel Broussard fungerar bra som nördig love interest också. Sen har jag inte så mycket emot slutet som många andra verkar ha, det här är ju good times, inte nån vetenskaplig avhandling. Jag blir underhållen och till och med lite rörd, 3an är ganska stark och nu vill jag se uppföljaren.
Robkiller
2021-02-13
Ungdomsskräckis med tidsloop... hyfsat meningslös.
theFeber
2020-11-26
Jävligt fyndig, rolig och nyskapande blandat med gamla klyschor och jumpscares. Jessica Rothe är klockrent castad och gör sin insats med bravur. Blir liiite seg och förutsägbar ibland, men överlag är det ett skönt skräckinslag med tidsresor.
santiago
2020-07-20
En film som vet vad den vill. Kul underhållningsskräckis.
vonadel
2020-01-22
Gillar ju Groundhog Day-stuket, och skräckisar är jag ju också svag för även om de sällan är så bra. Intressant kombo då mao. Och ja, det fungerar faktiskt ganska bra. Spännande, och intresset bibehålls filmen igenom. 6/10
2019-11-11
Haha, man kan inget anat än att flina åt den här dumma filmen. Har dock en del underhållsvärden så den får en 3:a.
LenWidleheyt
2019-11-03
Charmig och lättsam PG-13 skräckis med komiska inslag. Bättre än väntat!