2.8

Happy Death Day

Collagestudenten Tree tvingas gång på gång återuppleva dagen hon mördas. Detaljerat och med samma plågsamma slut repeteras hennes sista timmar i livet. För att få ett slut på denna terror måste hon lyckats identifiera sin mördare.

Originaltitel Happy Death Day
Regissör Christopher Landon (II)
Manus Scott Lobdell
Genre Komedi, Skräck, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jessica Rothe, Israel Broussard, Ruby Modine, Charles Aitken, Laura Clifton, Jason Bayle, Rob Mello, Rachel Matthews, Ramsey Anderson, Brady Lewis, Phi Vu, Tenea Intriago, Blaine Kern III, Cariella Smith, Jimmy Gonzales, Billy Slaughter, Donna Duplantier

Skapad 2019-11-26 av Stygga-Vargen
Det händer inte särskilt ofta att jag hakar på trender men det har faktiskt hänt att jag gjort det vid åtminstone ett par tillfällen - första gången var nog när det blev väldigt trendigt med...   Läs mer »

2019-11-11
Haha, man kan inget anat än att flina åt den här dumma filmen. Har dock en del underhållsvärden så den får en 3:a.
LenWidleheyt
2019-11-03
Charmig och lättsam PG-13 skräckis med komiska inslag. Bättre än väntat!
BarryHero
2019-10-22
Bra och underhållande och Jessica Rothe är bra och snygg i huvudrollen. Aldrig hört talas om henne förutså det var en ny bekantskap. Gillar genren med tidsloopar och här användes det på ett intressant sätt. Den är absolut inte läskig på nåt sätt och själva morden blev lite ointressanta efter ett tag då de skedde så frekvent men till slut utmynnar filmen i en helt OK ihopknutning.
dudson
2019-10-07
Vilket långdraget skit. Att man ens besvärar sig göra en sån piss film. Kanske nån IQ befriad fjortis gillar detta möjligt...
myslas
2019-08-11
Groundhog Day möter Scream, typ. Riktigt underhållande och bättre än jag förväntade mig. Hade kunnat bli ett ännu högre betyg om den varit lite blodigare.
Halofreak92swe
2019-07-21
Riktigt underhållande och charmig, huvudskådisen gör ett bra jobb och har fin utstrålning. Bättre än förväntat av en random "skräckis" på netflix och jag ser fram emot uppföljaren. Svag 4.
Tatty
2019-07-10
Lite tjatig med upprepningar men gillade filmen iallafall. Intressant, lite rolig, spännande ändå och även lite knäppt tycker jag. Nästan bra på slutet! Vill se tvåan sen.
2019-07-09
Skräck är en genre som jag ytterst sällan besöker idag i mitt filmtittande. Denna film hittar dock rätt hos mig genom att ge mig den delen av skräckgenren jag älskar dvs. slasher/thriller med komiska inslag a la Scream(1996). Här får jag en underbart underhållande film som är fylld av kreativitet och ett ”Måndag hela veckan-koncept” som här bevisligen gör sig väldigt bra i skräckgenren. Nu är jag väldigt nyfiken på att ta mig an uppföljaren.
ulpe01
2019-06-26
Bättre än förväntat. Både kul och skrämmande.
Murvel48
2019-06-25
Det dräller av ologiskheter (och nu menar jag inte själva plotten som sådan) men det var ändå rätt underhållande.