2.3

Hall Pass

Rick och Fred är bästa vänner med mycket gemensamt, inklusive att de båda varit gifta i många år. Men när de båda börjar bete sig rastlöst hemma tar deras båda fruar ett gemensamt och annorlunda beslut för att återuppliva de båda äktenskapen: Rick och Fred får varsitt "frikort" där de under en vecka får göra vad de vill utan att bli ifrågasatta. Till en början låter det som en dröm som gått i uppfyllelse men det dröjer inte länge innan deras förväntningar på singellivet och sig själva visar sig vara helt i obalans med verkligheten...

Originaltitel Hall Pass
Regissör Peter Farrelly, Bobby Farrelly
Manus Peter Farrelly, Bobby Farrelly, Pete Jones, Kevin Barnett
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Owen Wilson, Jason Sudeikis, Jenna Fischer, Christina Applegate, Nicky Whelan, Derek Waters, Alexandra Daddario, Stephen Merchant, Larry Joe Campbell, J B Smoove, Richard Jenkins, Carly Craig, Tyler Hoechlin, Kristin Carey, Lauren Bowles, Rob Moran

foppa99
2019-02-11
inte rolig, men väldigt Pinsamt. Vissa skämt faller stenhårt platt
BarryHero
2018-09-29
Maste tillagga att jag inte ar nagot fan av ackelhumorn som ofta genomsyrar brodernas filmer. Lite av det har i vanlig ordning.
BarryHero
2018-09-29
Ingen jattefilm men funkade anda som underhallning for stunden. Ar OK med Owen Wilson men den andre ar jag inte overfortjust. Har en del kul skamt men kanns anda som en ganska tam Farrelly-film i slutandan.
yrkeschaufföre
2018-09-02
Jag sänker till en svag trea, jag hade nog väldigt låga förväntningar senast men nu tycker jag att den är väldigt osmaklig för det mesta. Men Stephens fantasi i slutet är guld!
annihilat0r
2018-03-17
En smålustig och lättsam film om två gifta män som suktar efter annat kvinnokött än deras fruars. Filmens intention och symbolik kan diskuteras – dessutom tveksamt om detta manus hade blivit till en Hollywood-film år 2018.
wasteoftime
2018-02-26
Nä, det här var ingen hit. För all del inte så dåligt som jag hade förväntat mig heller, om jag ska vara ärlig. Det mest är, och ja, är varken roligt eller intressant, men det är väl någon slags dugligt tidsfördriv. 0,4 på SH-skalan.
Murvel48
2018-02-14
Något så ovanligt som en mycket rolig och välspelad komedi. Bröderna Farellis bästa sedan Den där Mary.
Sunken25
2016-12-21
Tyvärr en i raden av svaga komedier som kommit på 2000-talet, jag älskar genren men tyvärr för mycket som är tunnt. Några hyggliga skådisar räddar denna från en 1:a
Tatty
2015-03-20
Galen film men bra och rolig. Owen Wilson gör rollen bra. Gillar honom skarpt!
eandersson
2015-02-04
Överraskande rolig. Trodde verkligen inte att jag skulle skratta så högt och så ofta, nu menar jag ju inte överdrivet ofta men överraskande mycket. Var lite skeptisk till huvud-duon men de fungerade faktiskt bra ihop, fanns även lite roliga sido/birollare som jag inte heller hade väntat mig. Att jag även blev "kär" i Alexandra Daddario gjorde ju inte filmen sämre, hon kan vara den absolut vackraste honan i mänsklighetens historia. Filmens betyg är oklart, vill inte ge en sådan här film av denna kaliber samt genre en fyra då jag gett bättre komedier fyror. Inte heller vill jag ge en trea men då jag gett sämre komedier treor så är det ju samma veva, men jag antar att det får bli en trea fast med ett osynligt + efteråt, dvs en stark 3a.