2.7

Halloween

För en sista gång konfronteras Laurie Strode med den maskerade figuren Michael Myers som jagat henne sedan hon med nöd och näppe undkom honom under Halloweennatten för fyra decennier sedan.

Originaltitel Halloween
Regissör David Gordon Green
Manus David Gordon Green, Danny McBride, Jeff Fradley
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Jamie Lee Curtis, Judy Greer, Andi Matichak, James Jude Courtney, Nick Castle, Haluk Bilginer, Will Patton, Rhian Rees, Jefferson Hall, Toby Huss, Virginia Gardner, Dylan Arnold, Miles Robbins, Drew Scheid, Jibrail Nantambu, Omar J Dorsey

Andreas_
2020-08-03
Vilken besvikelse, hade höga förhoppningar på denna eftersom regissören David Gordon Green hade lovat att gå tillbaka och verkligen hylla originalet med sin nya film, att hoppa över alla uppföljare som kommit under åren, även Rob Zombies geniala två filmer om den brutala mördaren Michael Myers....men David Gordon Green lyckas inte alls, detta är så patetiskt dåligt på så många fronter att man vet inte om man ska skratta eller gråta, enda som är roligt är att se många gamla ansikten från just originalet och såklart John Carpenters fenomenala musik genom filmen, men ack vad John Carpenter måste känna sig förnärmad med en sån här dålig film, kan tyvärr inte uppge alla dåliga detaljer i filmen utan att spoila filmen helt och hållet, men det är mycket som är dåligt och rent utav fånigt, manuset är katastrof, ingen härlig suggestiv krypande skräckkänsla som i originalet och fruktansvärt dåliga skådespelare, visst Judy Greer och Jamie Lee Curtis är okej och tjejen som spelar Judy Greers dotter men utöver det så är det mediokert deluxe, nej detta blev ett platt magplask för mig och utöver originalet så är det bara Rob Zombie som lyckats göra Michael Myers rättvisa igen och jag tycker att han lyckades göra två creepy Halloween filmer faktiskt, så jag rekommenderar dom över denna dynga till film...betyget blir en svag 1:a
Robkiller
2020-07-17
Börjar bli lite samma sak varje gång, men fungerar väl hyfsat ändå.
Tatty
2020-07-08
Ganska okej! Minns knappt de gamla halloween filmerna! Får se dem igen!
Murvel48
2020-07-01
Ett ogenomtänkt hafsverk.
Visse93
2020-06-14
Inte alls lika bra som originalet från 1978
Hengman
2020-06-11
Så värdelös att man bara sitter och gapar.
päronanton
2020-04-04
Kul att dom gamla skådisarna kommer tillbaka, samt musiken är kvar. Men jag saknar något som dom gamla filmerna hade, charmen, 70 & 80 tals känslan. För är dom gamla filmerna helt klart bäst! Älskar Halloween!!!
kanemura
2020-03-17
En hel del dum dialog, förutsägbara scener och otroligt platta och outforskade karaktärer. En karaktär försvinner dessutom bara helt sonika. Detta är ganska dåligt (men kanske inte helt ovanligt i slashers?). Det enda positiva är väl Jamie Lee Curtis som Laurie, musiken och en del trevliga referenser till de gamla Halloween-filmerna.
vonadel
2020-01-22
Ok, här väljer man alltså att helt sonika hoppa över ett gäng uppföljare och göra en ny uppföljare direkt på originalet. Det går onekligen att göra som man vill i filmens värld. Tycker den är helt ok. Fyller sin funktion, om man väljer att bortse från logik och annat trams. :) 6/10
Dream
2020-01-02
Bättre än förväntat, kunde blivit tramsigt, men funkar förvånansvärt bra.