2.7

Halloween

För en sista gång konfronteras Laurie Strode med den maskerade figuren Michael Myers som jagat henne sedan hon med nöd och näppe undkom honom under Halloweennatten för fyra decennier sedan.

Originaltitel Halloween
Regissör David Gordon Green
Manus David Gordon Green, Danny McBride, Jeff Fradley
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Jamie Lee Curtis, Judy Greer, Andi Matichak, James Jude Courtney, Nick Castle, Haluk Bilginer, Will Patton, Rhian Rees, Jefferson Hall, Toby Huss, Virginia Gardner, Dylan Arnold, Miles Robbins, Drew Scheid, Jibrail Nantambu, Omar J Dorsey

Sovande_mannen
2019-07-10
Den här filmen går att förklara med fyra bokstäver. SKIT. Man räknar ut allt som händer innan det har hänt. Hur många Halloween filmer ska dom göra? Det är samma vissa i alla filmer.
2019-07-08
Det här var ju faktiskt rent av riktigt dåligt. Det är sällan jag blir så förvånad över att den har fått såpass gott omdöme som den fått, den är ju så ofantligt korkad även för att vara skräckfilm. Jamie Lee Curtis paranoia och plan är ju helt obeskrivligt osammanhängande korkad. Filmen lyckas aldrig skapa någon ordentlig känsla och vändningar och blaha är bara blörgh. Ett par korta stunder av viss nerv finns det, och ett par korta stunder av trevlig jargong, men mest bara jättedåligt...
martineden
2019-04-01
Wow! Imponerande uppföljare till originalet som hoppar över alla andra, tidigare uppföljare och skapar en alternativ tidslinje. Av de jag sett tycker jag nog att denna fungerar bäst. Mycket plockas dock från del 2 med Michael Myers perspektiv vid några mord, vilket jag tycker förstör lite, även om scenerna i sig själva är välutförda så underminerar de mystiken av honom. Snudd på 4:a! 3+/4-
2019-03-30
Har sett alla Halloween-filmerna x antal gånger och gillar franchisen generellt. Det här var en bra och värdig uppföljare där det märks att det lagts mycket kärlek på att återvända till rötterna och att skapa en bra skräckis - och då främst en genuin slasher. I sin parallella tidsaxel funkar detta mycket bra, men visst är det synd att de ignorerat den i mitt tycke mycket underskattade Halloween 2. Michael Meyers är fortfarande en av de stora, de visar de här.
dudson
2019-03-25
Fan helt godkännd då orginalet är satans överskattat" & alla uppföljare genom -åren har haft brister så var denna klart postiv såhära 40år senare.
WillyV
2019-03-23
Inte så illa alls. Svag trea. Tät.
idd
2019-03-11
Pinsamt..
best_jeppe
2019-02-08
Gillade denna skarpt och är överlägset bättre än originalet som jag nyligen såg om. Angående originalet så även om man tar hänsyn till tiden den gjordes i och så vidare så är den ändå ganska dålig. The Thing som Carpenter gjorde några år senare håller fortfarande idag exempelvis. Återigen till denna film, väldigt spännande och med karaktärer som är ovanligt "smarta" för att vara i en sån här typ av film. Kändes väldigt uppfriskande. Stabil 4a.