Halo Wars

Vi har förflyttat oss dryga 500 år framåt i tiden och kapten Cutter slåss för den männskliga rasens existens. Filmen är baserad på tv-spelet Halo.

Originaltitel Halo Wars
Regissör Amanda Wyatt, Scott Martin Gershin
Manus Graeme Devine
Genre Action, 2000-tal, Kortfilm
Skådespelare Gregg Berger (röst), Nolan North (röst), Marc Worden (röst), Kim Mai Guest (röst), Courtenay Taylor (röst), David Sobolov (röst), Robin Atkin Downes (röst)

Halofreak92swe
2011-11-15
10 YEAR ANNIVERSARY OF HALO! NOVEMBER 15th 2001 - NOVEMBER 15TH 2011! Idag smäller det! Legendariskt!
Intro
2010-11-06
En ihoppressad trailer,
Halofreak92swe
2010-02-23
Så sjukt snyggt allting!! Hoppas att det nån gång i framtiden kommer en riktig filmatisering av hela Halo sagan! :D
Hieroglyph
2010-02-15
Ihopklipp av spelets mellansekvenser? Mycket hoppande från scen till scen. Ingen vidare underhållning även om animationen var snygg. Besviken
Christofer
2009-12-18
Halo-världen är lite småcool, även om jag aldrig varit något större fan. Tyvärr blir det väldigt rörigt och konstigt när man klipper ihop spelsekvenser på det här sättet. Dessutom kändes slutet sjukt tvärt och otillfredställande. En riktig film med sammanhändande handling hade kunnat bli helt okej, men som det är nu blir det på gränsen till att det går att kolla på utan att bli förbannad över allt man inte får se mellan sekvenserna. Det känns inte alls som en film och jag är jävligt tveksam till att det här platsar på FT.
hanuman
2009-11-29
Snyggt gjord, men känns som en 30 minuters speltrailer.... Tämligen kasst alltså.

2009-10-21
Känns som en samling med trailers för spelet.
ChrisSuede
2009-09-20
Filmen kunde lika gärna varit mellan filmerna i ett datorspel. Dock så är grafiken mycket bra och jag tror att fler och fler filmer kommer att bli animerade i framtiden.
ollon
2009-09-15
fan vad skönt att den var kort det blev alltså bara 30miinuter liv bortkastat nörd porr..
M3MPHIS
2009-09-05