1.8

Hälsoresan

Efter skilsmässan från den vackra Fiona, har Stig-Helmer återvänt till Sverige och förvandlats till en riktig soffpotatis. Efter mycket tjat från mamma beger han sig till ett hälsohem för att göra någonting åt kalaskulan. Med på resan följer som alltid glade kompisen Ole.

Originaltitel Hälsoresan
Alternativ titel Hälsoresan - en smal film av stor vikt, Sällskapsresan V
Regissör Lasse Åberg
Manus Lasse Åberg, Bo Jonsson
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Magnus Härenstam, Lasse Åberg, Jon Skolmen, Anna Norberg, Sten Ljunggren, Pia Johansson, Mats Bergman, Barbro Hiort af Ornäs, Per Ragnar, Ylva Lööf, Magnus Skogsberg, Agneta Ahlin, Michael Segerström, Mona Andersson, Maria Langhammer

Skapad 2019-11-10 av annihilat0r
Lasse Åberg ändrade inriktning efter föregångaren \"Den ofrivillige golfaren\...   Läs mer »

martineden
2019-06-28
Här i del fem märker man en tydlig sänkning i kvalitet. Det ska dock sägas att mycket av satiren fungerar bra, men man lyckas lite här med att engagera genom bra birollsfigurer och stark intrig, vilket gör att, även om satiren i sig är lyckad, så blir man ganska oengagerad. Jag tycker dock att den är bättre än vad någon del 5 i en serie har rätt att vara. Helt okej. 2+
Ful_fisk
2019-03-11
Svagast i serien, men ändå bättre än sitt rykte. Innehåller faktiskt ett par riktiga avgarv! Bergman och Segerström är kul också. Annars är det lite mossigt. Men helheten duger för en onsdagskväll.
sodomiten
2018-07-21
Jag ger en 3:a. Här finns det lustigheter och konstigheter att skratta åt som tex Stig-Helmers plastmage. Jämfört med "stig-helmer story" är detta en jävligt bra film.

2018-01-02
En uviktig film som aldri burde gjorts. +2.
yrkeschaufföre
2017-12-31
Stor skillnad mot de andra resorna som är riktigt roliga. Den har sina poänger men det mesta är rätt trött.
Nalleman
2017-11-28
Här börjar det gå på tomgång tyvärr...
2017-11-14
Kan absolut inte hålla med om att svenskarna kan göra bra film. Skulle säga att det är ett under att det då och då dyker upp en svensk film som är sevärd, men de finns vissa filmer som är bra. Den här filmen faller inte utanför ramen av usel film...

2017-09-07
Vi svenskar brukar kunna göra bra komedier men den här filmen är ju allt annat än rolig.
2016-10-18
Dålig, men inte jättedålig. En del scener är lite småroliga men som helhet är filmen bara fånig.
Ghostface
2015-12-29
Smålöjlig men det finns en väldigt nedtonad humor som påminner om "ofrivillige golfaren". Det är trots allt svårt att vara allt för avigt inställd till denna.