1.8

Hälsoresan

Efter skilsmässan från den vackra Fiona, har Stig-Helmer återvänt till Sverige och förvandlats till en riktig soffpotatis. Efter mycket tjat från mamma beger han sig till ett hälsohem för att göra någonting åt kalaskulan. Med på resan följer som alltid glade kompisen Ole.

Originaltitel Hälsoresan
Alternativ titel Hälsoresan - en smal film av stor vikt, Sällskapsresan V
Regissör Lasse Åberg
Manus Lasse Åberg, Bo Jonsson
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Magnus Härenstam, Lasse Åberg, Jon Skolmen, Anna Norberg, Sten Ljunggren, Pia Johansson, Mats Bergman, Barbro Hiort af Ornäs, Per Ragnar, Ylva Lööf, Magnus Skogsberg, Agneta Ahlin, Michael Segerström, Mona Andersson, Maria Langhammer, Kerstin Bäck, Peter Carlsson, Amit Zen, Janne Glad, Tore Persson, Andrea Larsdotter

Skapad 2019-12-13 av annihilat0r
Lasse Åberg ändrade inriktning efter föregångaren \"Den ofrivillige golfaren\...   Läs mer »

2017-09-07
Vi svenskar brukar kunna göra bra komedier men den här filmen är ju allt annat än rolig.
2016-10-18
Dålig, men inte jättedålig. En del scener är lite småroliga men som helhet är filmen bara fånig.
Ghostface
2015-12-29
Smålöjlig men det finns en väldigt nedtonad humor som påminner om "ofrivillige golfaren". Det är trots allt svårt att vara allt för avigt inställd till denna.
Muhammed
2015-12-29
Trevlig underhållning. Dessutom rekommenderas att delta i någon sån här kurs så ni kan döma själva!
Fläskkäft
2015-03-07
Första omtitten på 15 år och visst den är ju ljusår från den första filmen men jag tyckte nog om den lite bättre idag än när den var aktuell i videobutiken år 2000. Har mer gemensamt med Den ofrivillige golfaren än åttiotalsrullarna. Tempot är långsamt och de roliga skämten är få, blev mest lättsamma fniss. Skildringen av New age grejen kändes träffsäkrare idag än då. Saknar Bengt Palmers musik!!!

2015-01-09
Jag är inte speciellt förtjust i dessa filmer. Visst har de några roliga scener men minst lika många scener som mest känns pinsamma. De första filmerna är godkända medan de senare är underkända/dåliga. 2/10
Christofer
2014-12-10
10/12 2014 (1:a): Alltså, jag hade förträngt riktigt hur uselt det här var. Värst var ju allt med New Age, som ju, såklart, hos 'gemene man' är helt okej att gestalta och kasta i ansiktet på folk. Skrämmande. 19/7 2007 (2:a): Fånig och dum. Varför?
2014-11-02
Det tar ett tag innan de komiska händelserna tar fart i den här senaste raden av Lasse Åbergs komedier. Den är den sämsta i serien.
Larsson4
2013-12-30
Fånig, fånig och åter fånig! Helt klart den sämsta Åbergfilmen på delad plats med den från 2011. Blir irriterad på att tjejerna han träffar är så mycket snyggare med mera än vad han är. Det är liksom inte rimligt att dom skulle falla för honom.. I alla fall inte varje film!
Ima_Tree
2013-11-14
Gubbig och tråkig humor som helt har tappat livsgnistan. Oengagerande fåniga karaktärer och ett förvirrat tema som inte riktigt verkar veta vad det egentligen driver med. Stig Helmer-serien är definitivt död här.