2.4

Hamilton

Hamilton och Stålhandske får i världssäkerhetens intresse order om att eliminera en grupp smugglare på den ryska tundran. Deras smuggelgods är en kärnvapenmissil, tillräckligt stor för att ödelägga vilken storstad som helst. Hamilton är ute på sitt farligaste uppdrag hittills, där inte bara hans eget, utan även hans älskade Tessies, liv är i fara.

Originaltitel Hamilton
Regissör Harald Zwart
Manus Jonas Cornell, William Aldridge
Genre Kriminalare, Action, Äventyr, Thriller, 90-tal
Skådespelare Peter Stormare, Mark Hamill, Lena Olin, Krister Henriksson, Mats Långbacka, Lena-Pia Bernhardsson, Göran Forsmark, Thomas Hedengran, Terry Carter, Jevgenij Lazarev, Zakia Tahri, Valerij Prijomychov, Christer Söderlund, Madeleine Elfstrand, Per Grytt

2018-01-10
Så sämst. Såg den här på bio vilket jag ångrar! Bu för Peter Stormare som är en av Sveriges sämsta skådisar!!!
Ful_fisk
2015-08-02
Så nu har man äntligen sett filmen bakom världens bästa filmtrailer. Första halvan är rätt mörk, en rätt brutal agent-skildring, medan andra halvan är mer en action-rulle där Peter Stormare går i slow motion framför explosioner och sådant. Om det passar är ju förstås tveksamt och ifall det är bra är också tveksamt, men jag kan ju inte påstå att jag hade tråkigt när jag såg det här. Obalansen säger en tvåa, men mitt underhållningssinne säger en trea. Trailern är fortfarande fantastisk. Och Mark Hammil är en rätt kul skurk. Äh, känner mig snäll idag, får bli en trea.
Halofreak92swe
2014-12-04
Jävlar! Här var det action! :D 90-talsaction är ju bäst på något sätt, speciellt med en glödhet Peter Stormare i spetsen! Riktigt bra för att vara svensk film ojoj! Mycket bättre än Persbrandts version! Inser nu att Luke Skywalker är med i den här filmen också hahaha! Kände inte igen Mark Hamill alls xD
2014-11-15
Hamilton, en godkänd svensk actionfilm, med svenska mått mätt, baserad på två välskrivna böcker. Det enda jag kan invända mot är att den är lite för mycket "Bond" i mitt tycke, dvs att det finns ett antal tekniska detaljer som inte känns trovärdiga eller som är rent felaktiga. Det hjälper så klart att man gillar Stormare för att se denna film. 2+
Xenox
2013-05-10
En klart sevärd svensk actionfilm.
thebully
2012-11-29
absolut inte bra men antagligen den bästa hamilton filmen
Gurant
2012-09-23
Peter Stormare är ju så satans hård!
ClintanTheKing
2012-08-25
Helt klart en av Sveriges mest välgjorda action-filmer. Jag gillar verkligen Stormare som "Carl Hamilton" - han visar upp en mörkare sida av honom på något sätt. Filmen håller förövrigt ungefär samma klass som "Den demokratiske terroristen", även om de är rätt olika varann. Ska nu se serien med Stormare från 2001 och ta en omtitt på den nya Hamilton-rullen för att sedan vänta in nr 2.
RobinsTaste
2012-06-24
Hamill och Stormare var grymma, men som vanligt är ljudet assdåligt på dialogen. Hör ingenting vad dem säger. Och överdrivna punchljud gör allt bara roligt. Seg story.
Totenkopf
2012-01-25
Var ju ett tag sedan man såg denna, men kändes rätt ok trots allt.