1.8

Hämnarna

Vädret i Storbritannien har inte varit sig likt på länge. Kraftiga snöoväder har följts av ofattbar värme som snabbt övergått i isande kyla. Den hemlige agenten John Steed har kallats in för att undersöka vem som kan ha tagit kontrollen över vädrets makter och i vilka avsikter. Allt pekar på att Sir August De Wynter är mannen bakom en djävulsk plan att ta makten.

Originaltitel The Avengers
Regissör Jeremiah S Chechik
Manus Don MacPherson
Genre Komedi, Action, Thriller, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Ralph Fiennes, Sean Connery, Uma Thurman, Eddie Izzard, Fiona Shaw, Eileen Atkins, Jim Broadbent, Carmen Ejogo, John Wood, Keeley Hawes, Shaun Ryder, Nicholas Woodeson, Patrick Macnee (röst)

2021-12-08
En del filmer behöver sisådär 20 år på sig att växa till sig och nå åtm lite kultstatus - det finns gott om exempel. Hämnarna fick urusla recensioner när den kom och är tyvärr minst lika värdelös så här många år senare. Allt från humorn till actionscenerna och inte minst den sönderklippta storyn är misslyckat. Satt och tänkte på att Connery faktiskt tackade nej till rollen som Gandalf, men den här gick tydligen fint att medverka i. Planen var säkert att det skulle bli ett gäng uppföljare. Något som tack och lov inte skedde.
2021-05-09
så jäkla sämst att jag knappt kommer ihåg den... Kommer ihåg att det var ganska folktom film...
Robkiller
2016-08-30
Agentfilm i bondstil som bygger på en gammal tv-serie... känns överlag sönderklippt, vilket inte är så konstigt... men saker händer mest utan större mening... en del action, en del försök till humor och några välkända skådespelare håller intresset uppe, men är väl mest en film man har glömt 1 minut efter sluttexterna...
ulpe01
2016-06-26
Podden How did this get made ansvarar för att jag såg denna igen efter många år. Ganska obegriplig med bristande kemi mellan Thurman och Fiennes. Teddybjörnar? Teddybjörnar?!?!
MaxMackan
2016-06-06
Så dålig att den blir underhållande.
zallaxx
2015-06-28
"Se avengers med Ironman, Thor, Black widow och Hawkeye" Jag fattar inte vem som är vem i denna film eller vad som är grejen med dessa nya avengers filmer? Kan tänka mig att Sean Connery är Thor eftersom han gör så att det regnar och blixtrar mer i England. Ironman måste ju såklart vara Eddie Izzard iom att han var järnhård genom hela filmen, dock fick han ju bara en replik. Kan tänka mig att Uma Thurman är black widdow och att Ralph Fiennes är Hawkeye eftersom han endå har ett öga för våran black widow och hon får ett par svarta boots. :)
2014-11-21
Härliga skådespelare som spelar härliga karaktärer i härliga miljöer och i härliga kläder och som pratar med härliga brittiska dialekter. Detta är fem av filmens tillgångar men också filmens enda tillgångar. Resten av filmen är ett rent spelktakel som i alla fall inte gjorde mig särskilt glad, tyvärr. 1+
yrkeschaufföre
2013-11-18
Den saknar helt kemin från tv-serien och blir bara fånig. Det känns som om de inte vet när den utspelar sig.

2013-04-24
Ganska fånigt till stor del, men i sin helhet inte sämre än en genomsnittlig bondfilm om ni frågar mig. Det finns åtminstone något att skratta åt här.
Podpolkovnik
2012-04-23
Värdelös historia och uruselt regi gör tillsammans en riktig flopp till film. Det blir bara fånigt och konstigt.