2.2

Hämnarna

Buster McHenry är en polis som hamnar i fara när han utreder poliskorruption. Hans uppgift tvingar honom att delta i ett rån som går helt fel. Buster skadas, två personer skjuts samt att ett antikt indianspjut stjäls. En ung indian jagar nu spjutet samtidigt som Buster jagar sina "kollegor" som har spjutet.

Originaltitel Renegades
Regissör Jack Sholder
Manus David Rich
Genre Action, 80-tal
Skådespelare Lou Diamond Phillips, Kiefer Sutherland, Jami Gertz, Robert Knepper, Bill Smitrovich, Clark Johnson, Peter MacNeill, Joseph Griffin, Robert LaSardo

2013-05-29
Upplägget med ett udda par som tvingas samarbeta, sk buddyfilmer blev en fluga under 80-talet och det gjordes flera bra i genren. Den här var väldigt slätstruken och bjuder egentligen inte på något roligt alls. Alla utan Kiefer är stela och det tar aldrig ordentligt med fart.
Xenox
2012-06-25
Inget märkvärdigt.
jonbo
2008-11-12
Kiefer Sutherland är filmens behållning. Filmen är annars än rutinartad buddyfilm.
Totenkopf
2008-07-19
Helt ok, bra fart filmen igenom.
Bomkia
2008-06-01
Ganska tröttsam formal-action från slutet av 80-talet. Historien är seg och filmen lever mycket på Kiefer Suthlernad. 2a.
ilgoga
2007-04-06
Denna är en sån klassisk gå-på-3an-film... har sett (oftast bara delar av) den typ 47 gånger... varför vet jag inte... den blir inte bättre...
Jexxie
2006-04-09
fel film
Jexxie
2006-04-09
tufft med björnarna
Vaniljen
2004-11-06
kiefer och lou diamond-vilket radarpar.. kiefer rular!
Floop
2004-11-02