2.5

Hämnden är ljuv

Sam överges av Linda när hon träffar en fransman. Hans värld rasar samman. Sam är svartsjuk och hyr en lägenhet mittemot fransmannens för att kunna följa deras minsta steg.

Originaltitel Addicted to Love
Regissör Griffin Dunne
Manus Robert Gordon (V)
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Meg Ryan, Matthew Broderick, Kelly Preston, Tchéky Karyo, Maureen Stapleton, Nesbitt Blaisdell, Remak Ramsay, Lee Wilkof, Dominick Dunne, Susan Forristal, Larry Pine, Debbon Ayer

2014-11-11
Ett hyfsat försök till en romantisk, farsartad och lite svart komedi, som dock inte når något högre betyg. Filmen vinner på sina väldigt sympatiska skådespelare och Matthew Broderick är en favorit. Retar mig dock lite på att Meg Ryan spelar över ibland. Som brukligt i en rom-com ska det vara ett lyckligt slut men det övertygar inte mig. 2+
Robkiller
2014-01-10
Drama som mest rullar på utan att ta sig riktigt... inte direkt dåligt, men inte speciellt bra heller... får väl duga ändå.
ziferN
2012-08-05
Charmig, söt och underhållande film som är självklart så förutsägbar att man kan räkna ut slutet direkt men filmen är ändå charmig, småtrevlig och fick mig även att skratta någon gång. Absolut ingen film man lägger på minnet precis men den fungerade ändå delvis för stunden. Svag trea.
Albion
2012-04-12
Det lyfter inte riktigt det här. Småtrevligt men inte mer. Mest tunn och konstlad. Betyget blir en 2;a. Okej då, jag lägger till ordet stark före tvåan, alltså 2+

2011-12-16
det som ger denna film en 2a är repliken: rape your skull. haha så jävla hårt. annars en fruktansvärd film
Nathalena
2011-10-30
fanns ingenting som intresserade mig
Elloschka
2011-10-23
Väldigt, väldigt märklig film. . . men funkar om man inte förväntar sig något. alls.

2009-09-18
*Ryser*
Ailuj
2008-09-21
Tja vad ska man säga, ingen höjdarfilm direkt.. Bristfälliga skådespelarinsatser & fånigt manus, men hade sina roliga stunder.
IrwinFletcher
2008-06-15
Enda anledningen till att jag såg klart den här var att Meg Ryan aldrig sett så bra ut i en film förut.