3.7

Hannah och hennes systrar

Romantisk komedi där vi får följa Hannah och hennes släkt under ett par år. Förhållanden spricker och nya tar vid.

Originaltitel Hannah and Her Sisters
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Drama, Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Mia Farrow, Dianne Wiest, Barbara Hershey, Michael Caine, Woody Allen, Maureen O'Sullivan, Lloyd Nolan, Max von Sydow, Carrie Fisher, Lewis Black, Sam Waterston, Julie Kavner, J T Walsh, Julia Louis-Dreyfus, Richard Jenkins, Daniel Stern, John Turturro

gjoob
2019-04-28
Riktigt fin film, en av hans bästa. Flyter på bra och blir sällan ointressant.
abnormal
2018-02-05
Tämligen välspelad och intressanta dialoger.
ulpe01
2016-12-30
Bortsett från löjliga griniga gubbar var det här rätt underhållande. Väldigt pratigt som vanligt i Woodys filmer, men alla är bra i sina roller. Kul att se väldigt många kända ansikten i yngre år.
okidoki
2015-11-01
Smårolig men lättviktig.
AndersAxelsso
2015-03-06
Njää...ett sömnpiller.
celec
2015-02-27
neurotisk dravel. tröttsam dialog. skådisarna gör väl inte bort sig förutom woody som spelar sig själv som vanligt. det man kan glädjas mest åt är musiken. känns som en sämre annie hall som jag heller inte var överförtjust i. woodys bästa film är helt klart match point där man tack och lov slipper se honom.
Gigi1943
2015-02-27
Så typiskt w.a., men gillar man töntar så gillar man väl allt han gör. Jag tycker han mest är tröttsam.
2015-01-05
En rätt underbar film där det skrivna manuset från den fantastiske Woody Allen är ren njutning. Här finns också så mycket kompetens i rollistan att när man tänker efter häpnar lite. Mest intryck lämnar Michael Caine och som jag sa när jag skrev om Alfie(1966) så är Caine verkligen en underbar och galet charmig skådespelare när han är som bäst. Sedan kan jag alltid uppskatta Woody Allen som skådespelare även om han spelar samma roll hela tiden. En roll som han dock gör så bra.
DYV
2014-10-05
Bra dialog som alltid med Allen, men inte lika tajt och intensiv som "Manhattan" och "Annie Hall". Känns lite spretig och saknar de riktigt starka scener som blir minnesvärda. Bra skådespelar insatser rakt igenom.
timbo93
2014-01-22
Övertydligt men skickligt manus om att livets misstag leder till något gott om man vågar misslyckas (och har nära till rikedom i NYC...).