2.9

Hans vilda hjärta

Adam förälskar sig i Caroline, som jobbar på samma café som han. Han brukar följa efter henne från jobbet, på avstånd, för att se till att hon inte råkar ut för nåt. En natt räddar han henne från en våldtäkt.

Originaltitel Untamed Heart
Regissör Tony Bill
Manus Tom Sierchio
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Christian Slater, Rosie Perez, Marisa Tomei, Kyle Secor, Willie Garson, Vincent Kartheiser, Gary Groomes, James Cada

2016-10-28
Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig, särskilt Christian Slater och Marisa Tomei. Filmen är helt okej men den är inte så där jättebra. Den duger i brist på annat.
Grillo
2013-07-18
Mysig och finstämd, men ändå rätt seg och tråkig. Det kändes inte som att filmen byggt upp tillräckligt mycket känslor för att ha ett effektivt slut tyvärr. Sedan är det väl lite småcreepy att göra en stalker till hjälten men här funkar det bra. Får tillägga att trots det relativt låga betyget är det här nog Christian Slaters livs roll.
Rickard80
2012-09-09
Rätt konstig film. Folk skämtar om att Twilight-killen känns stalkeraktig när han ser på sin älskade när hon sover. Vad är då den här killen? Och hon blir kär i honom trots dessa stalkertendenser?! Fast något som överraskade mig var Tomeis skådespeleri. Full med känslor i en film som denna. Annars en ok rulle.
Jonas77
2012-03-23
Njae - jag gillar Tomei men den här känns alltför meningslös o konstig.

2011-10-25
slater är ingen favorit precis men filmen va okej faktikst. tomei är som vanligt trashigt charmig som på nått sätt alltid ser så fruktansvärt kåt ut i alla roller:)
BOR3D_
2010-10-25
Härlig film (: Slater ser rolig ut ;P
larsekorre
2009-08-17
Den var enlig mig helt ok. Väldigt romantisk ja, men den går inte överstyr och blir för sentimental. Skådisarna är också helt ok och kan man tycka illa om en film som innehåller en låt av Mid,Maxi och Efti! Näe det går bara inte.
Edithea
2009-08-17
Jag tror jag sänker den eftersom scenen där han berättar om babianen är - väldigt - skrattretande.
LiselotteÖ
2009-03-17
hahah vilken löjlig film!Inte ens synen av Christian Slater gör den sevärd:-)
chris_lambert_
2009-03-04
Romantiskt som fan. Ibland så det nästan isar i tänderna. Slater gör en bra roll precis innan det definitiva genombrottet och Marisa Tomei är bra även om hennes karaktär tenderar att vara rent ut sagt patetisk. En helt ok kärleksfilm om man gillar skådisarna..