2.3

Hansel and Gretel: Witch Hunters

Som barn var de nära att dödas av en häxa som de till slut kunde förgöra. Nu, flera år senare, är Hansel och Gretel professionella häxjägare som är ute efter blod och vedergällning. Med sina vapen, styrka och attityd fruktar de ingen ? fram tills den dag då de ställs de inför något mycket större än häxor.

Originaltitel Hansel and Gretel: Witch Hunters
Alternativ titel Hans och Greta: Häxjägare
Regissör Tommy Wirkola
Manus Tommy Wirkola
Genre Action, Komedi, Skräck, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Jeremy Renner, Gemma Arterton, Famke Janssen, Pihla Viitala, Derek Mears, Robin Atkin Downes (röst), Ingrid Bolsø Berdal, Joanna Kulig, Thomas Mann, Peter Stormare, Bjørn Sundquist, Rainer Bock, Thomas Scharff, Kathrin Kühnel, Zoe Bell, Monique Ganderton

sodomiten
2019-04-06
En timme och trettio minuters trams.
2017-10-25
Robkiller
2017-09-28
Underhållande saga som är lagom oseriös rakt igenom. Mycket action, lite handling och en hel del splatter...
Kaarin
2016-08-07
När jag visste att det var Wirkola som låg bakom filmen blev jag sugen direkt! Hade uppenbarligen alldeles för höga förväntningar på filmen. Satt och väntade på att filmen skulle bli bättre (som jag uppenbarligen gör alltför ofta). Hade jag haft lägre förväntningar och vill bara velat se en B-film med lite splatter kan jag tänka mig att kunde nått upp till en trea.
Totenkopf
2016-07-27
Duglig popcornfilm.
2016-06-10
Det är mycket här jag gillar men det håller inte riktigt i längden. För tråkiga actionsekvenser är något som håller den tillbaka. Sen tycker jag tonen aldrig träffar rätt, ska jag skratta och ha kul vill jag inte att karaktärer jag tycker om ska dö. Ska jag bry mig om karaktärers tragiska öden osv så behöver jag lite mer vikt i det. Det blir bara en tvåa även om jag ändå faktiskt gillar den en del.
cannibalrice
2016-03-05
Så dålig att den faktiskt blir riktigt underhållande. B-varning utfärdas!
Halofreak92swe
2015-12-21
Skön splattrig fantasy/action. Gemma Arterton höjer alltihop, hon är en gudinna i mina ögon bow chicka wow wow! :) 3-.
Hanness
2015-11-25
Hade låga förväntningar, småfånig, komisk och underhållande. Svag 3a.
idd
2015-10-05