2.7

Happiest Season

Att träffa sin flickväns familj för första gången kan vara svårt. Att planera att fria till henne på familjens årliga julmiddag - tills du inser att de inte ens vet att hon är gay - är ännu svårare. När Abby får veta att Harper har hållit deras förhållande hemligt från sin familj, börjar hon ifrågasätta flickvännen hon trodde att hon kände.

Originaltitel Happiest Season
Regissör Clea DuVall
Manus Clea DuVall, Mary Holland
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2020-talet
Skådespelare Kristen Stewart, Mackenzie Davis, Mary Steenburgen, Victor Garber, Alison Brie, Mary Holland, Dan Levy (II), Burl Moseley, Aubrey Plaza, Sarayu Blue, Jake McDorman, Ana Gasteyer, Caroline Harris, Jenny Gulley, Dominique Allen Lawson, Michelle Buteau, Carla Gallo, Timothy Simons, Lauren Lapkus, Jerick Hoffer, Benjamin Putnam, Anis N'Dobe, Asiyih N'Dobe

Rune2000
2022-12-26
Det hade varit en helt ok julfilm om slutet inte varit så orealistiskt som det blev. Eller så är det jag som har för höga förväntningar på manusförfattare?
Tatty
2022-09-17
Ganska okej film. Ganska rörigt tills allt kommer ut och blev bättre vilket jag gillade med filmen.
StureStenhög
2022-05-13
Det här var väldigt välbekant. Visst, de har adderat en lesbianer-i-garderoben-twist till handlingen, men det är ändå samma gamla vanliga dysfunktionella familj som det alltid är i sådana här filmer. Humorn är oinspirerad och karaktärerna är alldeles för enkelspåriga. Då finns det inte så mycket de annars duktiga skådespelarna kan göra
vonadel
2021-12-15
Årets första julfilm. Ganska uppseendväckande att ett lesbiskt förhållande fortfarande anses vara något kontroversiellt i USA år 2020. Men, annars en ganska småtrevlig julfilm. 5/10
2021-11-25
Lite för PK men annars är detta en bra rulle.
HerrNenne
2021-01-22
Borde varit ännu mer Aubrey Plaza. I slutet, exempelvis.
Spidde
2020-12-04
Så provocerande menlös, poänglös och amerikanskt gammeldags att den känns helt jävla orimlig 2020.
Zelest
2020-12-04
Lätt på min top 3 av lesbiska romcoms!
idaho1981
2020-12-02
Oväntat bra jul-romcom. Fin historia och rätt välspelat och inte så sliskigt som det brukar bli med dessa filmer. Svag trea.