Happy Death Day 2U

Tree kommer att upptäcka att dö om och om igen var mycket lättare än de faror som lurar framöver.

Originaltitel Happy Death Day 2U
Alternativ titel Happy Death Day 2
Regissör Christopher Landon (II)
Manus Christopher Landon (II)
Genre Drama, Komedi, Mysterium, Skräck, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jessica Rothe, Israel Broussard, Phi Vu, Suraj Sharma, Sarah Yarkin, Rachel Matthews, Ruby Modine, Steve Zissis, Charles Aitken, Laura Clifton, Missy Yager, Jason Bayle, Caleb Spillyards, Jimmy Gonzales, Peter Jaymes Jr, Rob Mello, Kenneth Israel

StureStenhög
2019-09-15
En ganska modig uppföljare faktiskt. Den säkra vägen att gå är ju att bara ge publiken samma sak en gång till, det var ju det de gillade första gången och de är därför de ser uppföljaren. Men här ställer man inte riktigt upp på det resonemanget. En del finns kvar förstås, inte minst alla skådespelare och det ger en kontinuitet som filmen tjänar på, men den följer bara i viss mån samma struktur och byter delvis genre. Jag blev lite rädd inledningsvis när de skulle börja förklara saker, det brukar sällan leda till något bra, men ganska snart blev jag snarare imponerad över viljan att utveckla den här historien. Det känns heller inte påklistrat, och det verkar som att en tanke till uppföljare fanns där redan när man spelade in första filmen. Jag slås också ännu mer den här gången av hur bra Jessica Rothe är i huvudrollen. Humorn fungerar även den bra, och jag skrattade gott några gånger. Dock finns det en scen framåt slutet med Rachel Matthews som hör hemma i en betydligt sämre film. Överhuvudtaget tappar filmen momentum under sista akten, det är väldigt mycket som pågår, och man får svårt att knyta ihop allt på ett smidigt sätt. Jag ser iaf gärna en till uppföljare, hintar de om ett Time Cop-upplägg på slutet?
Halofreak92swe
2019-08-05
Egentligen en okej uppföljare men inte lika bra som ettan. För tramsig och den överdrivna humorn förstörde stämningen lite.
2019-08-05
Första filmen var suverän underhållning som jag kommer se om. I denna uppföljaren uppskattar jag verkligen den kreativa och intressanta väg den tar från första filmen och hur tätt sammanhängande båda filmerna är. Vi förlorar dock en del av skräckinslaget som istället blandas upp med mer av "sci-fi" och även humor. Filmen har bl.a. ett montage som fick mig att gapskratta. Bra uppföljare men inte lika fokuserad som den första filmen. 3+
WillyV
2019-07-17
Lite bättre än ettan, dock ännu en tvåa i betyg.
Zok
2019-06-30
Bra uppföljare.
fridenpaden
2019-06-22
Mycket larvigare än första filmen.
amam
2019-05-15
Svag trea. Ettan var bättre. Tyckte den här körde lite för mycket på humor och att den hastade sig igenom handlingen (vilket är förståeligt då det är i mycket en upprepning från ettan). Men fortfarande en välproducerad och underhållande film.
2019-05-01
Tycker den är nästan lika bra som ettan faktiskt.
haajen
2019-04-29
Det blir en lite svagare trea den här gången, filmen tappar lite mot slutet. Men på det stora hela är det ändå kul och engagerande.
Engravadlax
2019-04-28
Jessica Rothe är lika grym som i första filmen, men svagare uppföljare.