2.6

Happy Feet 2

De dansande pingvinerna Mumble & Gloria har nu en son, Erik. Han vill hitta sin plats bland kungspingvinerna men något hotar pingvinernas fredliga tillvaro, tillsammans måste de jobba (dansa) för att undvika hotet.

Originaltitel Happy Feet Two
Regissör George Miller (II)
Manus George Miller (II)
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare Elijah Wood (röst), Robin Williams (röst), Matt Damon (röst), Brad Pitt (röst), Hank Azaria (röst), Pink (röst), Sofía Vergara (röst), Magda Szubanski (röst), Hugo Weaving (röst), Common (röst), Anthony LaPaglia (röst), John Goodman (röst)

Skapad 2019-12-18 av bluevelvet
Mycket är sig likt från första filmen, förutom att vår steppdansande pingvinhjälte har fått några år på nacken och bildat familj med sin älskade Gloria, där han i förlagan kämpade febril...   Läs mer »

HerrNenne
2018-12-31
Så mycket hjärta man låtsas ha bara för att tjäna pengar.
supermancover
2017-12-27
Såg två tredjedelar och stängde sen av.
Avatard
2015-04-09
Hahahaha krillen alltså!
Dr
2014-12-23
Rätt mysig, förutom all rockenroll då...
Lotso
2014-07-03
I sin helhet gillade jag den personligen lite mer än ettan för handlingens skull och jag gillade några karaktärer mer. Där är inte lika mycket humor faktiskt så skratta jag nog max fem gånger så om det är en skrattfest är det helt fel film och om du verkligen älskade första filmen lär du nog bli lite besviken på denna. Men med den simpla handlingen, några intressanta karaktärer och en lite mer äventyrlig film gillade jag den lite mer än första personligen.
Gigi1943
2014-02-21
Även jag älskar pingviner (en av de bästa jag sett var en dok som handlade om Kejsarpingviner). Har inte sett den första Happy F men det vill jag nog göra efter att ha sett denna nr 2, de är så gulliga och inte är det fel att man återigen (måste vara fjärde filmen denna vinter som har detta sångnummer!!!) fick lyssna på arian Sången till Livet ur Tosca som den lilla framförde, oj så skönt, musiken får full pott av mig.
snöbrigad
2013-07-19
Jag har inte sett ettan vilket kanske påverkar helhetsupplevelsen något. Dock kändes filmen inte helt genuin och det var svårt att skaka av sig den forcerade känslan. Sidospåret med krillen lyfte hela filmen. En charmig film som lämnar utrymme för lite för många förbättringsområden.
dafreakish
2013-05-06
Innehåller samma charm som första filmen och bjuder på ett antal sköna karaktärer, framför allt Pitt och Damon som är en strålande duo även här. Mysigt och gulligt även om ettan är snäppet vassare.
Karina
2013-03-05
Gillar pingviner, så den får nog en trea lite pga känslomässiga skäl :P Krillen var ju lätt det bästaste i filmen!
Rockylin
2013-02-08
Brad Pitt och Matt Damon som krill är det bästa i filmen, och en del sköna sångnummer med många begåvade skådespelare och sångare som höjer filmen bitvis. Storyn i sig är inget att hänga i granen, och stör mig ofantligt på att Mumble envisas med att vara babyfluffig av dun även som vuxen. Gillade man första filmen, så borde man fortfarande uppskatta denna, inte minst för musikens skull och de fantastiska skådespelarinsatserna i vissa av karaktärerna. Men förutom frossa och njutning av bra skådespelarinsatser, så lämner filmen ett platt intryck.