2.9

Happy Gilmore

Happy vill bli ishockeyproffs, men blir utslängd från sitt lag. Kronofogden beslagtar hans mormors hus och Happy försöker komma på ett sätt att få ihop tillräckligt med pengar för att köpa tillbaka huset.

Originaltitel Happy Gilmore
Regissör Dennis Dugan
Manus Adam Sandler, Tim Herlihy
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Adam Sandler, Christopher McDonald, Carl Weathers, Frances Bay, Julie Bowen, Ben Stiller, Richard Kiel, Allen Covert, Joe Flaherty, Kevin Nealon, Dennis Dugan

larsen1976
2018-11-15
Hyllad till skyarna.. men så bra är den inte.
wasteoftime
2018-11-07
"Happy Gilmore" kändes länge som en av Sandlers starkare filmer, det vet jag inte om jag kan tycka att den lever upp till längre. Det är inte dåligt, men inte heller särskilt bra, frånsett ett fåtal scener. 0,5 på SH-skalan.
2018-03-29
Vidrig film med vidriga Adam Sandler,
Solidus
2018-02-25
Komedi är en subjektiv genre. Jag gillar den absurda humorn, något som levereras i "Happy Gilmore", och Adam Sandlers raseriutbrott på golfrundorna är ren och skär underhållning. I vanliga fall brukar det medfölja en dos av kiss- och bajshumor i Sandlers filmer, men tack och lov inte här. Skön historia, roliga karaktärer, märkliga situationer gör detta till en sjuk och härlig komedi som håller än.

2017-06-04
Grei underholdning.
2016-10-19
En av de sämre filmerna Adam Sandler medverkat i.
Tatty
2016-09-07
Ganska okej och bra film. Gillar den med Adam Sandler.
AmyTatti
2016-08-12
Nej, detta duger inte. Är inget fan av aggressivitet-humor. Blir bara löjligt och meningslöst för mig.
Bullen84a
2015-07-31
Ok
2014-11-13
Adam Sandlers bästa komiska prestation - vilket tyvärr har gjort att man har så höga förväntningar på alla andra komedier han medverkar i. Alla som någon gång har blivit förbannade när de idrottat kommer nog att känna igen sig (eller andra) i den här filmen. Adam Sandler spelar grymt skönt i denna film, riktigt sköna raseri-utbrott.