2.1

Happy Hell Night

För 25 år sedan så mördade prästen Zachary Malius sju studenter på Winfield College. Nu ska några studenter försöka att ta sig in på dårhuset för att fotografera Zachary. De råkar dock släppa ut Zachary som genast sätter igång att mörda.

Originaltitel Happy Hell Night
Alternativ titel Hell Night
Regissör Brian Owens
Manus Brian Owens, Ron Petersen
Genre 90-tal, Skräck, Mysterium, Thriller
Skådespelare Nick Gregory, Laura Carney, Frank John Hughes, Ted Clark, Charles Cragin, Darren McGavin, Larry Robinson

2020-09-26
1992 låg skräckgenren i dvala och slashergenren var död - så förutsättningarna för Happy hell night var inte goda. Här finns en creepy mördare och viss atmosfär, men det mesta känns sorgligt illa förvaltat och det känns mest som de staplat "otäcka" scener på varandra.
Mr_v
2017-08-19
Inte utan charm! Manuset är ett haveri, men visuellt är det inte så illa. Jag hade rätt kul med den här.
ziferN
2013-02-11
Tja, helt ok och bitvis underhållande slasher men det är verkligen inget guldkorn inom genren då den brister om underhållning ibland men storyn räddar filmen ifrån en tvåa. Underhållningsvärdet i filmen hade dock kunnat vara lite skarpare men det blev som det blev, och filmen hade troligtvis spelat bättre roll om den var gjord på 80-talet. Men filmen gick ju trots allt att kolla på delvis för stunden. Svag trea.
CinemaniaC
2005-03-08
Ingen bra film. Men kul iaf att se en veteran som Darren McGavin återigen, samt de då helt okända Sam Rockwell (Matchstick Men) och Jorja Fox (från serien CSI). Måste dock erkänna att filmen började rätt bra, men ungefär halvvägs in så förlorade den det mesta.