2.7

Happy Texas

Två fångar på rymmen kommer till den lilla staden Happy Texas. Befolkningen där tror att de båda är gay och att de kommit p.g.a. stadens skönhetstävling.

Originaltitel Happy, Texas
Regissör Mark Illsley
Manus Ed Stone, Mark Illsley, Phil Reeves
Genre Kriminalare, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare William H Macy, Jeremy Northam, Steve Zahn, Ally Walker, Illeana Douglas, Ron Perlman, M C Gainey

idaho1981
2015-12-23
Över förväntan. Det är inte många amerikanska komedier jag gillar. Men här är historien tillräckligt skruvad på rätt sätt och det finns flera sköna karaktärer (speciellt Zahn och Macys). Bra skådespeleri dessutom.
2014-11-15
Den finns en hel uppsjö filmer i den här genren, men jag tycker nog att denna sticker ut lite. Den är lite mer vågad än de flesta komedier, och jag gillar den pinsamme Steve Zahn. Och Bill Macys missförstådde, harmlösa och homosexuelle sheriff gör mig varm om hjärtat. En klart upplyftande men också väldigt underskattad film. 3+
smillans
2013-07-02
lite halvrolig
Berniey
2013-01-18
Härligt skön komedi med hjärtat på rätt ställe och William H Macy är bara så skön!
wuthering
2010-12-29
feel good <3
snyltare
2010-11-17
Så skön film som har blivit lite av en favorit här hemma. Främst repliken "Just de-horn it, wipe its butt and send it in!" Jag blev inte besviken när jag såg den igen!
Brouhaha
2010-11-14
Ron Perlman räddar denna film! Skojar bara, inte ens han klarade av det. :^) Men riktigt manlig var han som vanligt.
MsA
2010-11-14
William H Macy och Steve Zahn räddar denna film!
smichael
2010-11-14
En typisk söndagsfilm. Helt okej underhållning, lite småmysig. Det spårar på slutet (som i 9 av 10 amerikanska mainstreamfilmer).
GrandMaster_E
2010-11-13
Steve Zahn är helt otroligt rolig i denna "kul för stunden" film som lider lite av brister i manus.