2.5

Har jag gjort bort mig nu igen?

Den udda kvinnan Madie Levrington spärras in på mentalsjukhus av sin man. Han vill skilja sig och ta över familjens flotta villa i Beverly Hills. Hon lyckas fly och reser tvärs över den amerikanska kontinenten tillsammans med en lastbilschaufför som har egna problem.

Originaltitel Coast to coast
Regissör Joseph Sargent
Manus Stanley Weiser
Genre Drama, Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Dyan Cannon, Robert Blake, Quinn K Redeker, Michael Lerner, Maxine Stuart, William Lucking, Ellen Gerstein, Patricia Conklin, David Moody, Rozelle Gayle, Martin Beck, Karen Rushmore, Dick Durock, Leonard P Geer

StureStenhög
2015-05-09
Tramsfilm som dock inte helt saknar charm. Dyan Cannons karaktär är småjobbig och liten av en bitch på ett sätt som känns ganska typiskt för eran, hennes eviga skrikande på "CALLAHAN!" kan nog ge känsliga tittare men för livet. Manuset känns dessutom improviserat under resans gång, och allt är bara en enda röra. Men om man klarar av att ta filmen för vad den är och inte hakar upp sig alltför mycket på alla konstruerade komplikationer och konstiga ageranden, så fungerar det här hyfsat som harmlös underhållning
JollaLee
2006-01-15
ha. tänkte börja gnälla redan i introt. :) men den var fin den här på nåt sätt.