Harbinger Down

I filmen får vi följa en grupp studenter som hoppar ombord på fiskebåten Harbinger för att studera effekterna av den globala uppvärmningen på en grupp späckhuggare i Berings hav. När fartygets besättning drar upp en bit ryskt rymdskrot ur isen, börjar saker och ting bli dödliga. Det visar sig att ryssarna experimenterat med tardigrades, små, tåliga djur som har förmågan att motstå extrema mängder av rymdstrålning. Dessa varelser överlevde, dock inte utan mutationer. Nu är besättningen utsatta för en muterande, aggressiv organism.

Originaltitel Harbinger Down
Regissör Alec Gillis
Manus Alec Gillis
Genre 2010-tal, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Lance Henriksen, Camille Balsamo, Matt Winston, Giovonnie Samuels, Michael Estime, Winston James Francis, Milla Bjorn, Reid Collums, Edwin H Bravo, Mick Ignis, Jason Speer, Kraig W Sturtz

Robkiller
2016-08-22
Muterat rymdmonster på ett skepp. Har väl setts flera gånger förut, men håller intresset uppe utan att riktigt ta sig... duger för stunden.
Harkaiden
2016-08-14
Oerhört lik filmer som The Thing och Leviathan och om du gillar sådana är chanserna goda att du kommer gilla denna också. De praktiska effekterna är i mesta mån riktigt välgjorda och det finns en hel del kreativa designer. Den gör dock inget nytt med genren, men detta gör den inte mindre underhållande.
2016-07-20
Lance kämpar återigen tappert mot onda effekter och har till min glädje en rejält tilltagen roll. Det stjäls/lånas friskt från Alien, the Thing mfl vilket såklart inte gör ett smack sålänge det blir såhär okej.
Djason
2016-02-10
Dödlig fångst på Discovery blandat med lite deep rising och The Thing så har du här en helt ok b film. Älskade sådana här liknande filmer när jag var ung så kul att åter igen få se Lance Henriksen i något liknande.
norenorama
2015-11-14
Mycket värdelös..
Pyong
2015-11-03
Om du är sugen på en sämre variant av The Thing korsat med The Thaw så är detta helt klart rätt film för dig, men om du har en standard högre än The Thaw så råder jag dig att hålla dig undan från den här filmen. Den är underhållande i all sin B-glans, men den är fylld av dåliga effekter, kassa skådespelare och ett allmänt dåligt manus. Duger eventuellt som en söndagsfilm om du är riktigt bakis från dagen innan.
TheHorrorfan
2015-10-27
Helt okej är den. Som sagt så är den väldigt lik "The Thing" & "Alien".
jonbo
2015-09-08
Helt ok rip-off av Alien o The Thing.
Halofreak92swe
2015-08-10
Bättre än väntat! Det är väldigt tydligt att den här filmen influerats otroligt mycket av John Carpenter's The Thing från 1984. Väldigt snygga monstereffekter och nästan ingen cgi över huvud taget, den lilla cg som används är väl ganska lågbudget, snäppet över sy-fy's sg men fortfarande rätt kass. Något långsam till en början men sen tar det fart, underhållande och till viss del även spännande :) Helt okej för en B-films-sci-fi :)