2.6

Hard Luck Hero

Ibland är man helt enkelt på fel plats vid sämsta möjliga tillfälle och får se sitt liv förändras till följd av detta. Så är fallet för filmens sex hjältar, som man får följa i tre parallellhandlingar som sedan vävs in i varandra på ett subtilt och smidigt sätt. Vi har Asai, diskaren som plötsligt får agera thaiboxare för att rädda skinnet på sin vän Ishii, som skulle ha ordnat en motståndare till kvällens uppgjorda kickboxningsmatch. Vi har två ”salarymen” Ikeyama och Kishimoto, som av en ren slump hamnar på restaurangen där kickboxningsmatchen äger rum. Och sist men inte minst har vi de två amatörtjuvarna Fujita och Kudoh, som är både skuldsatta och smått desperata. Alla blir de tvungna att fly mer eller mindre för sina liv från restaurangen och man misstänker att det hela kommer att sluta i en katastrof.

Originaltitel Hard Luck Hero
Regissör Hiroyuki Tanaka
Manus Hiroyuki Tanaka
Genre 2000-tal, Action, Komedi, Kriminalare
Skådespelare Masayuki Sakamoto, Hiroshi Nagano, Yoshihiko Inohara, Sansei Shiomi, Ken Miyake, Go Morita, Junichi Okada, Susumu Terajima
Filmnummer 20479

Sanaka
2007-10-18
Synd, men den var skön att se på. Början var bra, blev lite för mycket sedan. Tyvärr men helt klart värd att se.
Jorgandr
2007-05-11
Bitvis rolig, och naturligtvis fartfylld, men Däng! vad dåliga skådisar det var i många bärande roller.
Legolasmorsa
2005-03-16
Märks att den var tänkt att bli en musikvideo först. Första och till viss del andra delen är bra. Men hälften av andra delen oh hela tredje är bara för jävla fjantiga. Plus för att den inte var så lång.
MilkMonkey
2004-11-24
några osannolika sammanträffanden leder till att personer blir jagade . . . bra idé Sabu, synd att det är fjärde filmen du använder den i
Stupidcornyboy
2004-11-24
trash.
camitz
2004-11-23
Skräp.
Honecker
2004-11-22
Svag och förutsägbar, inte alls lika genomtänkt som Sabus tidigare verk. Det känns som om han tappade inspirationen efter en knapp timme och resten av filmen gjordes i klippningsrummet. Ivrig produktplacering drar dessutom ned betyget ytterligare. Dock så är det ju trots allt Sabu och de scener han jobbat lite på lyser lika starkt som vanligt. En svag trea.
Creap
2004-11-17
Underbar! Dock kändes det som att det var lite tveksam ihopvävning av de olika historierna, just scenerna på restaurangen och så. Annars var den grym, och den var precis lagom lång. Och musiken var skön.
St_affan
2004-08-04
Trevlig absolut! Rolig också på sina ställen.. En stark 3:a!