2.5

Cold Pursuit

En snöplogsförare planerar att hämnas mot droghandlarna som han tror dödade hans son. Remake på "En iskall jävel" från 2014.

Originaltitel Cold Pursuit
Alternativ titel In Order of Disappearance
Regissör Hans Petter Moland
Manus Frank Baldwin (II)
Genre Action, Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Liam Neeson, Laura Dern, Emmy Rossum, Julia Jones (III), William Forsythe, Tom Bateman, Benjamin Hollingsworth, John Doman, Raoul Trujillo, Aleks Paunovic, Domenick Lombardozzi, Nathaniel Arcand, Bradley Stryker, Arnold Pinnock, David O'Hara, Ben Cotton

Djason
2020-03-09
Remake som som känns exakt som originalet men ändå betydligt sämre. Stör mig på att ingen verkar märka att en massa folk bara försvinner. Filmen har dock några komiska scener som fungerar bra.
Djason
2020-03-09
Murvel48
2020-02-02
Finfin svart humor. Lite Fargo-känsla över det hela. En film fullt i klass med det norska originalet.
2020-01-01
En helt onödig remake på det hyfsat nya norska originalet. Redan "En iskall jävel" hade en visst hollywoodkänsla över sig pga sin större budget. Minns inte i detalj, men det verkar som de rippad den rätt av, scen för scen dvs. Neeson går mest runt som i en dimma och verkar tycka rollen är urtråkig medans några av skurkarna har lite karisma. Kände mig mest irriterad över att se om samma sak en gång till - och där de även försökt kopiera de lite egendomliga komiska scenerna från det norska originalet.
Zok
2019-08-04
Bra och stabil action, men en viss humor också.
Xeno
2019-07-09
Började lovande. Men när liken staplas på hög med humoristisk musik till tappade filmen ordentligt.
Hanness
2019-07-02
Det här var inte bra
lat_soldat
2019-06-20
Rätt kass film.
shitstorm
2019-05-09
Se om originalet i stället, den är mycket bättre.