2.5

Cold Pursuit

En snöplogsförare planerar att hämnas mot droghandlarna som han tror dödade hans son. Remake på "En iskall jävel" från 2014.

Originaltitel Cold Pursuit
Alternativ titel In Order of Disappearance
Regissör Hans Petter Moland
Manus Frank Baldwin (II)
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Liam Neeson, Laura Dern, Emmy Rossum, Julia Jones (III), William Forsythe, Tom Bateman, Benjamin Hollingsworth, John Doman, Raoul Trujillo, Aleks Paunovic, Domenick Lombardozzi, Nathaniel Arcand, Bradley Stryker, Arnold Pinnock, David O'Hara, Ben Cotton

KyLLo
2021-01-23
Inte särskilt bra. Enskilda scener är sevärda, men den är dåligt sammanhållen och skådespelarinsatserna är svajiga. Se hellre originalet "En iskall jävel" med Stellan Skarsgård.
Andreas_
2021-01-14
Nja, ingen vidare Neeson film som brukar göra rätt välgjorda actionfilmer ändå, denna en remake av en Norsk film som tydligen ska vara mycket bättre, har inte sett den själv men har sett Hollywood versionen av samma Norske regissör men blev inte impad, visst är Neeson bra, Dern och Forsythe likaså i mindre roller men Bateman var ju bara patetiskt överspelande i en historia som är så fånig att man börjar känna att detta är ett slöseri av tid, visst har den några härliga scener med svart härlig humor men det räcker tyvärr inte, mestadels är den bara urfånig och helt jäkla befängd och Neeson spelar väl den tråkigaste karaktären jag sett han göra på många år, sen är det otroligt hur en sörjande far av en död son övergår så snabbt, ungefär som att det aldrig hade hänt...nä jag köper inte karaktärerna eller historien och den är inte så jävla rolig som den försöker vara, har dock hört att originalet är mycket bättre på alla sätt och vis, så detta blir bara en riktigt svag 2:a, 1:an är nära.
finkan
2020-12-29
Nja, den funkar
finkan
2020-12-28
Nja, den funkar
atroxa
2020-07-26
Inte lika bra som originalet, som väntat.
Christofer
2020-05-06
2020-02-02: Något i hästväg, på alla sätt. Fantastiskt skrattretande. Underbar slutscen. Eller inte.
myslas
2020-04-30
Inte helt lyckad som svart komedi. Har ändå några underhållande scener.
Djason
2020-03-09
Remake som som känns exakt som originalet men ändå betydligt sämre. Stör mig på att ingen verkar märka att en massa folk bara försvinner. Filmen har dock några komiska scener som fungerar bra.
Djason
2020-03-09
Murvel48
2020-02-02
Finfin svart humor. Lite Fargo-känsla över det hela. En film fullt i klass med det norska originalet.