2.2

Hard Rain

Det är översvämmning i staden och alla invånare evakueras eftersom den stora dammen hotar att brista. Tom och Charlie är väktare för en värdetransport och är påväg att lämna staden. De råkar ut för ett gäng rånare men lyckas fly och gömma pengarna på en kyrkogård. Rånarna vill dock inte ge upp sitt byte så enkelt...

Originaltitel Hard Rain
Regissör Mikael Salomon
Manus Graham Yost
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Christian Slater, Morgan Freeman, Minnie Driver, Randy Quaid, Edward Asner, Michael A Goorjian, Dann Florek, Ricky Harris, Mark Rolston, Peter Murnik, Wayne Duvall, Richard Dysart, Betty White, Ray Baker

Skapad 2019-12-20 av entalpi
Tom, spelad av Christian Slater, är en nyanställd vakt för en värdetransportfirma. Hans farbror Charlie har fixat in honom på firman och är också hans tjänstekollega. Pga en översvämning i ...   Läs mer »

Elizadushkufan
2019-05-12
En film med en spännande handling och karaktärer. Tvister här och där gör att man inte har tråkigt under filmen, även om det kanske inte är en minnesvärd film.
Elizadushkufan
2019-05-12
Powha
2018-06-28
En blöt historia.
Fargo
2017-11-05
Förutsägbar och otroligt seg. Väcker inget intresse.
NoWireHangers
2017-11-02
Hyfsad premiss och några bra actionsekvenser, men jag orkade inte bry mig om karaktärerna eller vändningarna i storyn särskilt länge. Delar känns ovanligt amatörmässigt för en så påkostad film. Främst ett riktigt dåligt soundtrack, generiskt "spännande" musik som ligger som en ständig ljudkuliss och distraherar från, snarare än att ackompanjera och förstärka, händelserna.
ninjataxen
2017-10-22
Det bästa filmen har är en cool titel.
2016-10-29
Underhållande och ganska spännande. Morgan Freeman gör väldigt bra ifrån sig. Svag 4:a.
JonteW
2015-02-15
Välgjord, spännande action som hittar den där balansen man inte ser allt för ofta. Mikael Salomon's filmspråk känns väldigt John Woo, i bra bemärkelse. Pure fun!
2014-11-02
Detta är en helt vanlig actionfilm, det finns inget som utmärker den som ett ämne för en storfilm, bortsett från Morgan Freeman som sätter guldkant på filmen med sitt som vanligt utmärkta skådespeleri. En godkänd film. 2+
saxen11
2014-06-21
Lite lätt underhållande, funkar en söndagskväll.