2.2

Hard Target

New Orleans. Den förmögne Emil driver en exklusiv firma som organiserar människojakt. Natasha söker sin far. Han visar sig vara firmans senaste offer.

Originaltitel Hard Target
Regissör John Woo
Manus Chuck Pfarrer
Genre Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Jean-Claude Van Damme, Lance Henriksen, Arnold Vosloo, Yancy Butler, Kasi Lemmons, Chuck Pfarrer, Willie C Carpenter, Wilford Brimley, Sven-Ole Thorsen, Jules Sylvester, Eliott Keener, Robert Apisa, Marco St John, Joe Warfield, Douglas Rye, Mike Leinert

best_jeppe
2020-09-05
Bäst är väl Lance Henriksen men jösses vilken dåligt gjord film. Vissa bitar fattar man inte vad som händer och mycket av regin är oerhört töntig. Actionscenerna är ganska kassa och Van Damme är ganska värdelös i den här filmen som actionhjälte. Valen som vissa karaktärer gör i diverse olika situationer är helt oförståeliga. Filmen är knappt sammanhängande och manuset är skitkasst. Svag 2a.
amam
2020-08-11
Lance är ju en ganska bra skurk men själva filmen blir aldrig underhållande nog för ett högre betyg tyvärr.
2014-11-13
Hur "fin" jag än blir i min smak av film så kommer alltid Van Damme ha en plats hos mig. För är man 13 år(1993) och kille så är actionfilm det man vill ha och då fanns Van Damme där och serverade det. Dessutom är denna film Van Dammes bättre och även idag är det ibland härligt med lite jävligt hårdhänt högsparkande action à la Van Damme.
JonteW
2014-10-16
John Woo's stiliga Hollywood-debut innehåller motorcyklar, duvor och bländande pangpang action (i slow motion).
Solidus
2014-09-09
Lance Henriksen ger sig ut på människojakt och Van Damme är bytet. Jag gillar idén, men jakten på Van Damme kommer igång för sent. Överlag är detta en charmig och underhållande actionfilm med sliskig musik, explosioner och Van Damme som gör volter, skjuter och sparkar högt. Hans frisyr och Henriksen överspel bidrar en del till underhållningen. Helt ok.
Smeel
2014-03-25
Löjligt underhållande actionstänkare!
Raimo_1985
2014-01-18
Ingen av Jean Claudes bättre filmer. Karaktären är extremt tunn, vi får inte veta någonting om honom. Han har bara en extremt ful hockeyfrilla och han är en martial arts-expert och kan allt. Jo jag vet, det brukar räcka i en bra Van Damme-film, att han kommer från ingenstans. Men här är resten så fult och töntigt och överdrivet att det inte räcker med Van Damme själv. Dessutom känns filmen mycket längre än sina 1 och 35. Den har hunnit spåra ur vid 1 och 15. Nä, jag blev besviken på den här. Replicant är mycket bättre, för att ta en Van Damme-rökare från samma tid :)
Hanness
2013-11-24
Rekommenderas om man gillar Jean Claude Van Damme.
pungsnigel
2013-11-03
B-action när det inte ens är bra
BrutusBeefcake
2012-12-05
Jävligt bra, min favorit med Van-Damme!