2.5

Hårdare än hård

Jack Spade återkommer från det militära till sitt gamla område bara för att upptäcka att hans bror June Bug dött på grund av kriminalitet. Jack går därför i krig mot Mr. Big, den lokale ledaren för alla brottslingar.

Originaltitel I'm Gonna Git You Sucka
Alternativ titel Guldepidemi
Regissör Keenen Ivory Wayans
Manus Keenen Ivory Wayans
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Keenen Ivory Wayans, Bernie Casey, John Vernon, Steve James (I), Isaac Hayes, Jim Brown, Antonio Fargas, Ja'net DuBois

djonipony
2023-08-04
Svag 3:a. Ojämn. En del kul bitar, sällan direkt tråkigt.
2022-10-04
Ett par riktigt roliga bitar, men också en hel del som inte blir något vidare kul. Går att se på, men för mycket transportsträckor. Grym och rolig musik dock, rolig casting och charmig kultfaktor. Men bra film? Nja...
2020-03-29
Ett par gags funkar men de flesta faller platt och vissa är rent av offensivt dåliga. Svag tvåa.
Rune2000
2012-04-02
Det stora problemet är nog att jag inte tyckte att någon utav filmens skämt funkade särskild väl, möjligen var jag helt enkelt inte på humör för denna typ av komedi när jag såg filmen.
Namellak
2011-09-15
Detta är en helt klart bättre och mer avspänd komedi, än Wayans senare gubbsjuka Scary Movie med uppföljare. Att parodin fungerar, trots att jag bara sett en blaxploitationfilm hitills, säger en del om kvaliteten. Inget mästerverk, men manuset är intelligent och rollsättningen inspirerad. På gränsen till 4:a
Namellak
2011-06-08
Det här är något för FRA.
lekke
2008-09-26
En enda lång "hit-and-miss"-kavalkad i Z/A/Z-tradition. Vissa skämt är vassa som tusan, men andra faller platt. Men överlag helt klart sevärd, mest eftersom det är kul att driva med en genre som blaxploitation. Kung Fu Joe är filmens klippa.
Spunks
2007-04-25
Såååå bra! Har iof inte sett den sen jag var liten men då såg jag den flera gånger. Klart mycket bättre än alla dagens parodier (date movie, scary move mfl).
Nervegas
2005-10-17
Jag hade väntat mig mer.
Myspiraten
2005-01-04
he started wearing gold chains jack. oh god no!!! helt underbar film