Hardware

Efter ett förödande kärnvapenkrig vandrar en skrotsamlare runt i öknen och hittar huvudet till en robot. Han säljer det till den f.d. soldaten Baxter som vill överraska sin flickvän med en julklapp. Detta får hemska följder då robothuvudet tidigare tillhört en krigsrobot.

Originaltitel Hardware
Regissör Richard Stanley
Manus Richard Stanley
Genre Action, Skräck, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Dylan McDermott, Stacey Travis, John Lynch, Carl McCoy, William Hootkins, Mark Northover, Paul McKenzie, Lemmy, Iggy Pop (röst)

Xtro
2017-11-23
En av världens mest underskattade filmer.
2017-10-30
AlbinWesley
2015-08-14
Cool! Inte alls dålig tycker jag, förstår inte riktigt vad folk ogillar med den. Lite ostig i vissa avseenden, vilket håller mig från att jubla, men i övrigt inte illa väl? Cool som sagt!
haajen
2015-07-21
Viss stämning och snygga bilder + schysst gore ger den här en tvåa men någon speciellt bra film är det inte.

2015-05-24
Stämningsfull och småskön film, men egentligen inte speciellt bra. 4/10
Halofreak92swe
2015-03-06
Funkig och grov postapokalyptisk cyperpunk-film men alldeles för enformig och jag blev ganska trött på det röda dova ljuset och den konstiga musiken. 2+.
kervisch
2014-10-17
1 av 5. Sämsta film som gjorts.
dudson
2014-07-01
Snacka om skum film. Inget för mig iaf"
Korben_Dallas
2014-05-19
När roboten presenteras i sin fulla prakt och helt massakrera sönder en människa till demonisk musik kände jag mig som en unge som stannat uppe för att smygtitta på nån undangömd vhs-rulle. Grym.
RobinsTaste
2014-05-12
Den rekommenderas starkt som en skön cyberpunk/post-apokalyptisk film. En av de bästa ikoner inom kult-sci/fi. Rysligt skön musik, blodig och ball. Lite seg till en början men de bra delarna gör att jag nästan ger den en fyra.