2.5

Harley Davidson and the Marlboro Man

Två tuffa motorcyklister går med på att hjälpa en kompis att råna ett av bankens fordon. Men det visar sig snart att det inte gällde någon vanlig bank. Pansarbilen är full av narkotika och snart jagas de av den korrupte bankdirektörens obarmhärtiga proffsmördare.

Originaltitel Harley Davidson and the Marlboro Man
Regissör Simon Wincer
Manus Don Michael Paul
Genre Action, 90-tal
Skådespelare Mickey Rourke, Don Johnson, Daniel Baldwin, Chelsea Field, Giancarlo Esposito, Vanessa L Williams, Robert Ginty, Tia Carrere, Tom Sizemore, Kelly Hu, Sven-Ole Thorsen, Julius Harris, Eloy Casados, Big John Studd

2020-09-30
Men jösses, det är verkligen helt omöjligt att ta den här filmen på allvar. Men inte ens som ett skämt är den underhållande nog till mer än en etta.

2017-02-20
ok.
jonbo
2014-09-18
Homoerotisk machofilm. Inte så värst bra.
RichardEk
2013-08-12
Nostalgiaction av godkänd kaliber. Här finns en lite unken hyllning av maskulin våldsutövning (våld/brott är OK om man gör det för en manlig kompis) och kvinnors funktion (som lättlockad förströelse vid vattenhål mellan olika respunkter) men det är ju lite av Hollywoods version av cowboyidealet i ett nötskal. Filmen tar fart när det börjar bränna till i dess andra halva och de värsta försöken till skämt lämnas därhän. Daniel Baldwin är en bra filmskurk och Don Johnson har något i sin blick som inte lämnar en oberörd. Mickey Rourke är, ja Mickey Rourke, på gott och ont.
Fläskkäft
2013-07-09
Ett tafatt försök att försöka skapa cool dialog och repliker som bara framstår som töntiga. Löjlig och fånigt utförd story. Varken Rourke eller Johnson har vad som krävs för att detta ska fungera. Slutet är dock ändå värst och det är skrattretande uselt och bör nog ses åtminstone för ett gott skratt.
Berniey
2013-02-06
Rourke har definitivt inte valt sina roller med omsorg detta var ett riktigt bottennapp trist action med tunt manus!
Screwface
2012-11-06
En favoritfilm som har det mesta man jan önska. Coola repliker, fantasifull framtid (1996) och bra skådisar. "My old man told me, before he left this shitty world, never chase buses or women, you\\'ll always be left behind."
Noseman2005
2012-08-21
Jag är präglad på den här filmen. Som en betingad reflex. Inga cineastiska argument biter här, med andra ord. Det är magiskt från första Bon Jovi-ackordet fram till att Mickey Rourke bränner iväg på hojen i slutet.
Djason
2012-06-08
Härlig 90 tals action, kanske inte med så mycket hjärna men underhållningen är det ändå inget fel på.
Henkepedia
2011-11-05