3.5

Harmony Lessons

I en liten by på den kazakstanska landsbygden råder korruption och orättvisor. 13-årige Asia blir förnedrad på skolgården och bestämmer sig för att med sin överlägsna intelligens påbörja en utstuderad hämnd som en gång för alla ska sätta plågoandarna på plats.

Originaltitel Uroki garmonii
Regissör Emir Baigazin
Manus Emir Baigazin
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Timur Aidarbekov, Aslan Anarbayev, Mukhtar Andassov, Anelya Adilbekova, Omar Adilov, Adlet Anarbekov

Flycktsoda
2017-01-06
Fin film. Den är långsam så det måste man nog vara beredd på, men för den sakens skull det blir aldrig tråkigt. Filmen lämnar mycket utrymme till egen tolkning och egna funderingar, trevligt! I mina ögon är miljöerna och fotot fina, det är kul hur historien utspelar sig under så pass enkla former med sådan fascinerade och karg natur i bakgrunden.
fredrikj
2013-11-10
Här finns många teman och metaforer. Men varför? Hade karaktärerna behövt vara så bleka när scenerna får ta så lång tid? Och är fotot inte för snyggt för omständigheterna?
Mekong
2013-10-13
Jag känner att jag gärna vill gilla detta. Kan sträcka mig till att säga att det iallafall är intressant och ofta väldigt vackert foto i filmen. Men det är lite för långsamt och jag klara inte riktigt att ta filmen helt till mig.