2.7

Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay

Den marijuanarökande duon Harold och Kumar ger sig ut på ett internationellt äventyr när de försöker undkomma myndigheterna som misstänker duon för att vara terrorister när de försöker smuggla ombord en bong på sitt flyg till Amsterdam.

Originaltitel Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay
Regissör Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg
Manus Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg
Genre Komedi, Äventyr, 2000-tal, Roadmovie
Skådespelare John Cho, Kal Penn, Rob Corddry, Eddie Kaye Thomas, Neil Patrick Harris, Missi Pyle, Beverly D'Angelo, David Krumholtz, Jack Conley, Ed Helms, Roger Bart, Richard Christy, Danneel Ackles, Paula Garcés, Eric Winter, Amir Talai, Christopher Meloni

WillyV
2019-06-26
Okej som underhållning och rikligt med naket.
Xtro
2018-10-10
Första filmen överraskade med en viss charm och får en svag fyra av mig, men tyvärr består den här nästan uteslutande av scener lika idiotiska som de sämsta scenerna i föregångaren.
Daed
2018-02-24
Roligt, men ojämnt. Stark tvåa.
wasteoftime
2017-03-14
Hmm, den lilla charmen som fanns i den första filmen är som bortblåst. Nu var ju den inget mästerverk direkt, men en bra bit bättre än vad detta är - även om detta inte heller är katastrofalt. Det är kul hur den är direkt ihopkopplad med ettan, och det finns en del ljuspunkter, även om det är lite för få och långt däremellan. 0,9 på SH-skalan.
2016-12-28
Den är långtifrån lika bra som de två andra Harold & Kumar-filmerna men det här är ändå en helt okej komedi. Den är rolig och underhållande och duger i brist på annat.
cosinusfi
2016-12-03
Naah, nu tänjs det på manus.
gjoob
2016-07-30
Inte fullt lika tät som ettan, men fortfarande garanterad underhållning.
kanemura
2015-05-04
Gräsligt dåligt, i min mening. Om man tänker att filmen "Red Dawn" är det mest republikanska, högervridna, patriotiska man kan se på film så är detta den diametrala motsatsen med USAs mått mätt. ULTRAliberalt nonsens som gjorde mig illamående. Ge mig Red Dawn alla dagar i veckan istället för sånt här strunt!
2014-12-21
Första filmen tyckte inte jag var något speciellt och när denna film börjar med en toalettscen i första minuten så tänkte jag att detta stänger jag av direkt. Av någon anledning så fortsatte jag att titta och fann mig själv faktiskt sittandes och skrattandes i höga skyn. Därmed inte sagt att filmen som helhet är bra men det finns scener, karaktärer och skådisar som är helt underbara i denna film. Ett av problemen är att komedier som denna inte håller för en speltid längre än ca 70-80 min.
Almgren
2013-12-07