2.7

Härom natten

Danny och Debbie har en oskyldig flirt. Det var meningen att de aldrig mer skulle ses. Men deras relation fortsätter och både chockerar och överraskar.

Originaltitel About Last Night...
Regissör Edward Zwick
Manus Denise DeClue, Tim Kazurinsky
Genre Komedi, Drama, Romantik, 80-tal
Skådespelare James Belushi, Demi Moore, Elizabeth Perkins, Rob Lowe, Robin Thomas, George DiCenzo, Megan Mullally, Michael Alldredge, Rosanna DeSoto, Donna Gibbons, Patricia Duff, Sachi Parker, Ada Maris, Rebeca Arthur, Tim Kazurinsky, Robert Neches, Joe Greco

2014-03-11
En viss charm har den, och Belushi funkar bra som plump men godhjärtad testosteronbuffel, men sedan... Lowe är om möjligt ännu sämre än Moore, och deras karaktärer är ungefär lika intressanta som en IKEA-katalog. (5+/15)
AlbinWesley
2013-06-23
Jag tycker att det börjar ok första halvtimmen, innan den utvecklas till det mest konventionella och även händelsefattagiste dramat på länge. Lite kul.
Taandborste
2012-02-05
Men nej, det här var ju inte alls bra. Tunn handling som bara står och trampar på samma ställe under hela filmen och åh, som jag störde mig på Moore och Lowe.
karlmats
2010-11-03
Lite kul att folk inkl. Ebert verkar tycka att det var intelligent dialog i den här. Rob Lowe är ju jävligt snygg, i övrigt är han en riktig tomhylsa som inte säger ett vettigt ord på hela filmen, Demi Moore är ju också jävligt snygg men verkar ändå ganska vettig också. Det är ett förhållande dömt att leda till för många barn, men frustrationen bara växer när de ska försöka stå ut med varandra utanför sängkammaren. Dialogen är stundtals rätt grov vilket är lite roligt, men någon höjdare till film var det verkligen inte. Förmodligen är det dock tyvärr en ganska bra bild av verkligheten. En ganska svag 2a, mest för att Demi Moore nästan får en att tro på mänskligheten igen.
fitteld
2010-05-31
Demi More är skiiiiithet. Snubben från Jims Värld är väl ganska kul också, annars hade inte filmen mycket att hänga i granen.
sjoberg4u
2009-04-01
Charmig!
Zebulonm
2008-09-01
Kommer ihåg att man gilla denna när ja såg den för första gången bra musik o en snygg demi moore :-)... Sett den igen o den e fortfarande bra
jimmyringo
2008-07-02
En onekligen underhållande 80-talare! Lowe och Moore fungerade bra ihop och det blev aldrig för smetigt och sockersött. En av de bättre romantiska komedier jag har sett! Belushis karaktär var dock stundtals väldigt irriterande.
Tauriel
2008-07-01
Mysig film men inte så mycket mer. Lite för dryg för att jag ska känna att jag någonsin kommer vilja se om den.
Paramis
2008-05-03
Det är något speciellt med denna film. Mysfaktorn är mycket hög och musiken är bra, "Words Into Action" med Jermaine bla...