2.2

Harry Lund lägger näsan i blöt!

Harry Lund får sparken från sitt jobb varefter han blir överfallen och nedsövd av okända män. När han vaknar befinner hansig i en bil tillsammans med en död man.

Originaltitel Harry Lund lägger näsan i blöt!
Regissör Mats Aréhn
Manus Mats Aréhn
Genre Komedi, Thriller, 90-tal
Skådespelare Peter Haber, Johan Ulveson, Gert Fylking, Gösta Bredefeldt, Eva Dahlman, Ursula Fogelström, Sten Ljunggren, Claes Malmberg, Anna-Lena Hemström

2014-05-11
Inte helt lyckad thrillerkomedi. Tempot är dock högt och Ulveson och Haber gör rätt roliga karaktärer. Handlingen är okej, men de närmast typiskt svenska farsartade scenerna som dyker upp emellanåt förstör faktiskt. Bäst är Peter Dalle´s pytteroll.
Xenox
2012-07-23
Lite underhållande svensk thrillerkomedi.
Cineasten
2012-03-13
Den är faktiskt underhållande och storyn lyfts av Jan Blombergs makalösa berättarröst. Kul att se Peter Haber i rollen somüberfjollig homogay också. Tv-serieversionen är bättre än filmen men tyvärr väldigt knepig att få tag på.
2011-08-12
Aldrig tidigare (eller senare) har en så namnkunnig svensk ensemble blivit så förnedrad i en och samma film. Herrejisses, vilken dynga! (3/15)
dudson
2010-09-01
Grymt Rolig swensk komedi för en gångs skull!!
sawa
2010-04-14
Drabbades av denna när jag just återvänt till Sverige efter många år utomlands; fick mig att undvika Johan Ulveson flera år innan jag upptäckte att han var (är) mycket bra. Kanske skulle jag se den här igen? Eller är det ett lågvattenmärke?
FransHals
2008-03-22
Peter Habers karaktär är ju fantastisk...
Tim.N
2006-03-04
helt värdelös enligt mig...

2004-06-28
Haha.. den här filmen var det längesen man såg..! Harry Lund..
fridabeckman
2004-03-08
Den här gillade jag när jag var liten.