2.7

Harrys döttrar

En film om två systar, Marie och Ninni, som båda är gravida för första gången. Efter en gemensam undersökning upptäcks att Ninnis barn är dött. Marie och hennes man Eriks son föds samma natt som Ninni föder fram sin livlösa dotter. Marie börjar snart känna sig hotad av Ninnis intresse för sin gudson. Hon kommer på Ninni med att förevisa sonen som sin egen och vid ett tillfälle upptäcker hon att Ninni i hennes frånvaro ammat sonen. Familjeband, öppenhet, hemligheter, avundsjuka och missförstånd ställer många frågor på sin spets för systrarna och en känsla av misstro och galenskap sätter relationen i gungning.

Originaltitel Harrys döttrar
Regissör Richard Hobert
Manus Richard Hobert
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Lena Endre, Amanda Ooms, Jørgen Langhelle, Peter Gardiner, Iwar Wiklander

2018-01-19
Funkar att se, men nu var det bra länge sedan jag såg den här filmen...
Xenox
2012-07-15
Svag trea. Bra skådespelare, men filmen är rätt seg. Hobert kan bättre.
KyLLo
2012-06-08
Egentligen gillar jag inte den här typen av filmer med osympatiska rollfigurer och där man tvingas sitta med en klump i halsen och må dåligt genom hela filmen. Men den här är åtminstone välarbetad och välspelad för att vara svensk.
yrkeschaufföre
2012-06-03
"Galenskap" jo tack det finns å blir över, den här filmen gav mig ingenting så ettan är självklar.
AlbinWesley
2012-06-02
Jag får ingen riktig rätsida på vad jag tyckte om den här filmen. Samtidigt som det nästan hela tiden känns väldigt taffligt så skiner nåt igenom emellanåt. Vissa scener är helt plötsligt bra liksom. En ambition finns ju uppenbarligen från regissörens sida, synd bara att han förstör den med korkade jump cuts och fult foto mest hela tiden. Det känns nästan lite såpa då och då. Men ändå hade den nåt... En stark tvåa då..
kaj08
2010-10-24
Länge sedan jag såg en sådan pinsamt dålig film. Uselt skådespelare förutom Lena Endre som så ofta är briljant. Även Amanda Ooms gör en ok insats, men deras insatser hjälper inte upp filmen. Intrigen mellan systrarna är inte det minsta trovärdigt. Det här är svensk film när den är som absolut sämst.
FilmGuden
2010-01-20
Riktigt bra till en början. Men sen kan inte filmen bestämma sig för om den ska vara, Thriller eller Drama. Till en oväntad och riktigt bekväm upplösning.
proppis
2009-03-12
En svaaaaag 4 för skådespeleriet och att den tar upp ett ämne man inte ser så ofta i svensk film.
mammene
2008-06-29
Jag tyckte om den här filmen, ett hemskt öde för Ninni och hennes man. Det var förvirrande, vilken syster var mest galen eller inte alls? Ninni reagerade ganska normalt på ett sådant trauma, värre var det med Marie hon var nog lite galen. Hennes försvarstal för pappan gjorde mig misstänksam. Svaren får man inte säkert, ett är säkert Lena Endre kan verkligen spela hispig.
finkan
2008-05-31