2.5

Hassel - Anmäld försvunnen

Var i storstadsdjungeln gömmer sig Valentin Karlberg? Kriminalinspektör Roland Hassel måste hitta honom innan det är för sent, mycket försent...

Originaltitel Hassel - Anmäld försvunnen
Regissör Lars Lennart Forsberg
Manus Lars Lennart Forsberg
Genre 80-tal, Kriminalare
Skådespelare Lars-Erik Berenett, Björn Gedda, Jan-Erik Lindqvist, Allan Svensson, Thorsten Flinck, Bertil Norström, Wallis Grahn, Charlotta Larsson, Jan Blomberg, Claire Wikholm, Robert Sjöblom

Henkepedia
2017-12-30
Typisk svensk deckare i ren 80-tals anda. Inte vidare bra men underhållande
AlbinWesley
2017-02-08
Tråk tråk tråk. Ljudmix och klippning är rakt dålig, filmen saknar karaktär. Väldigt väldigt SVT-80-tal, det är en bra sak, på sitt sätt.
2015-01-16
För några år sedan kom filmen "Hassel - Privatspanarna" med några fina recensioner. Innan jag tänkte mig att se den så ville jag ta en nostalgisk resa genom de 10 tidigare Hasselfilmerna(80-90-tal) som jag såg som liten. Först ut blev då denna film och inledningsvis är det härligt att återse en polisfilm från 80-talet men därefter ser man istället att filmen inte åldrats på allra bästa sätt. Jag tror jag stoppar min Hassel-resa redan här. Kul att återse Lars-Erik Berenett i alla fall. 2+
emilstjernholm
2014-08-25
Härlig åttiotalsstämning och en Berenett i högform. Syntmusiken är fantastisk, likaså introt.
dudson
2014-01-02
Jädrans va gammalt det här kändes. undra om den ens kändes fräcch när den släpptes.. och storyn ger jag inte mkt för heller. men roligt se en ung&pigg Thorsten Flinck.
Macheath
2013-07-19
Finns nu i SVT:s Öppna arkiv: http://www.oppetarkiv.se/video/1257104/roland-hassel-sasong-1-avsnitt-1-av-2
Hypostas
2013-06-03
Synd att det inte fanns undertexter på dvd:n då det var svårt att höra all dialog. Trist bild och ljud och filmen i sig är ganska trist också. Thorsten Flinck var riktigt snygg på den tiden och jag kan se honom som den mobbare han sägs ha varit i skolan.
pungsnigel
2012-10-13
För tunn story och för många hopp o skutt för o nå godkänt.
Xenox
2012-07-23
Okej polisthriller. Den känns dock rätt gammal idag.
Kurganen
2009-07-16
Hassel går alltid hem. Tryggt, trivsamt och puttrande spänning. Verklighetskänslan...