2.6

Hassel - De giriga

Under ett spaningsärende i ett trivialt bedrägerifall upptäcker Roland Hassel en förbrytare, Peter Kopacsi som polisen tidigare misstänkt vara inblandad i en narkotikahärva. Hassel skuggar mannen till en bilskrot i västra Stockholm, där Kopacsi tycks känna ägaren. En kort tid därefter hittas Kopacsi brutalt mördad i en gammal fabrikslokal i Västerort. Spaningarna efter mördaren visar sig vara svåra då Kopacsi hela tiden känns vara närvarande trots allt..

Originaltitel Hassel - De giriga
Regissör Mikael Håfström
Manus Mikael Håfström
Genre Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Lars-Erik Berenett, Björn Gedda, Leif Liljeroth, Gösta Bredefeldt, Reine Brynolfsson, Ingrid Janbell, Sissela Kyle, Robert Sjöblom, Allan Svensson

Nalleman
2017-11-30
????
Djason
2016-06-02
Minns den mest för att Börje Salming spelade rånare, sen är alltid Roland Hassel sevärt.
yrkeschaufföre
2015-06-16
Kanske en aning ologisk men det är ju Reine Brynolfsson!
Maxter
2012-12-24
En av de sämre och sega långdragna Hassel-rullarna
Xenox
2012-07-29
Helt okej Hassel.
Semiramis
2012-04-13
Känns aldrig riktigt som att denna leder någonvart.
Necross
2010-11-30
Inte ens Reine kan rädda detta.
Kurganen
2009-07-16
Hassel är i allmänhet mycket bra filmer och aldrig dåliga. Den här är kanske inte den mest minnesvärda men förbannat trivsam och sevärd.
FilmGuden
2009-06-10
Mycket möjligt bland de något bättre, vad jag kan minnas. För den har ju den store Reine Brynolfsson i rollistan.
FabianBom
2009-04-20