3.4

Hated

Dokumentär som handlar om GG Allin, frontmannen i punkbandet Murder Junkies som under sent 80- och tidigt 90-tal, medelst nihilistisk framtoning och kaotiska spelningar, spred sig som en sjukdom i sinnet på Amerikas ungdom. Se Allin, vars hela liv närmast kan liknas vid en lång och våldsam performance art-föreställning, misshandla och bli misshandlad av sina fans, äta sin egen avföring och sedan kasta den på publiken, och filosofera kring livet - allt ackompanjerat av bandets skramliga och avskalade punkrock.

Originaltitel Hated: GG Allin & the Murder Junkies
Regissör Todd Phillips
Manus Todd Phillips
Genre Dokumentär, 90-tal

Daesu
2014-02-03
Fascinerande, intressant och skrämmande dokumentär om den sanna rock'n'rollandan och livsfilosofin.
PeterTheW
2013-07-08
Härlig kille.
Arensberg
2013-06-02
haha kollade också under middagen, inget bra val, men annars var den kul, trist kille dock :(
jeremy_jones
2012-12-20
Jag kollade på den här när jag satt och åt mat. Det rekommenderas inte. (3/6)
GrandMaster_E
2012-04-15
Fascinerande och skrämmande dokumentär som bjuder på ett totalt äckel till "artist" som är lika intressant som han är motbjudande.
Vitus
2012-03-23
allt man behöver veta om mannen, myten, legenden.
schramm
2012-01-02
Jag brukar inte betygsätta dokumentärer, men porträttet av GG är så pass sjukt bisarrt att jag måste slänga in en kommentar. Musikvärldens största omusikaliska pucko sedan Varg Vikernes spöar upp fans, rullar sig i sin egen avföring, får stryk, slår sig själv blodig och skär upp hela kroppen för "konsten". Det är mer mondo än dokumentärt. Helt stört. Och precis som med black metal dokumentärer är det dels fascinerande och dels djupt tragiskt att se dessa trasiga människor. GG och hans gäng står verkligen för det de gör, tyvärr ledde deras tro till missbruk, fängelse och död. Vad de ansåg att de uppnått med det låter vi vara osagt.
Henkepedia
2011-11-04
Jag har aldrig lyssnat på den här mannens musik tidigare men sett Gerldo-intervjun tidigare och tyckte att han verkade lite annorlunda. Hade nog gillat den mer om man varit ett fan.

2011-10-03
Ja vad gör man inte för lite uppmärksamhet...
GGallin
2010-11-28
Jag som GG Allin fan måste säga att denna korta dokumentär faktiskt är riktigt bra och faschinerande,speglar en del av GG Allins liv och hans tankar och funderingar. Många bra och intressanta intervjuer med både bandmedlemmar, men även med fans. GG allin är kung av underground musiken och kommer alltid att vara det. R.I.P the king of Rock N Roll!