3.4

Hated

Dokumentär som handlar om GG Allin, frontmannen i punkbandet Murder Junkies som under sent 80- och tidigt 90-tal, medelst nihilistisk framtoning och kaotiska spelningar, spred sig som en sjukdom i sinnet på Amerikas ungdom. Se Allin, vars hela liv närmast kan liknas vid en lång och våldsam performance art-föreställning, misshandla och bli misshandlad av sina fans, äta sin egen avföring och sedan kasta den på publiken, och filosofera kring livet - allt ackompanjerat av bandets skramliga och avskalade punkrock.

Originaltitel Hated: GG Allin & the Murder Junkies
Regissör Todd Phillips
Manus Todd Phillips
Genre Dokumentär, 90-tal

benoit
2010-10-21
Även om det är väldigt långt ifrån min musiksmak är det en väldigt intressant dokumentär och ett annorlunda leverne
Ima_Tree
2010-09-07
Sjukt fascinerande och provocerande man.
Bear
2010-05-15
Har ingen aning vilken version jag såg, den var under en timme. Kändes väl mer som body art-gänget än som rock n roll. Intressant, men skräpig produktion, kan återigen bero på kopian jag såg.
cred2winona
2010-04-05
iya, vadå våldtäcktsman? han har inte blivit dömd, eller ens anklagad för det så vitt jag vet.
Toilet_rocker
2009-04-02
The king of kings
maxarony
2008-09-24
Underhållande och informativ.
Snabbdist
2008-05-30
sjuk snubbe. rejält enformigt.
Kalkonhönan
2007-04-15
Ah, vilken upplevelse för mig som nyligen frälst (kul ordval med tanke på hans födelsenamn) GG-fan. Provokativ, aggressiv och fullkomligt lysande geni som tyvärr gick bort för tidigt men förgyllde ändå punkscenen under några starka år. Stark skildring som kräver tyvärr lite för mycket av tittaren för att kunna uppskatta denna helt fullt ut, men ett guldkorn inom den musikaliska dokumentären.
DrunkDisorder
2007-02-10
"Music sucks, noise is the best, rocknroll is rocknroll"
opivy
2007-01-08
Man blir ju kär i karlen av den här filmen.