3.6

Hatfields & McCoys

En dramatisering av den blodiga familjefejden mellan familjerna Hatfield och McCoy. Historien börjar med "Devil" Anse Hatfield och Randall McCoy, nära vänner fram till slutet av inbördeskriget, då de återvänder till sina hem, skilda åt av Tug-floden. En serie händelser och spänningar mellan familjerna sätter snart igång en spiral av handlingar och hämndaktioner som leder till ett fullskaligt krig mellan familjerna i vad som har gått till historien som den värsta familjefejden i U.S.A:s historia.

Originaltitel Hatfields & McCoys
Regissör Kevin Reynolds
Manus Ted Mann, Ronald Parker
Genre Drama, Romantik, Western, Krig, Mini-serie, 2010-tal
Skådespelare Kevin Costner, Bill Paxton, Matt Barr, Tom Berenger, Powers Boothe, Andrew Howard, Jena Malone, Sarah Parish, Lindsay Pulsipher, Ronan Vibert, Joe Absolom, Noel Fisher, Boyd Holbrook, Mare Winningham, Tom McKay, Sam Reid, Max Deacon, Noah Taylor, Damian O'Hare, Andy Gathergood, Michael Jibson

Murvel48
2017-10-23
Bland det bästa jag sett alla kategorier. Jag såg den i ett sträck och blev helt tagen.
Solidus
2017-04-23
Välspelad och välgjord miniserie om en djup konflikt mellan två familjer, där budskapet är tydligt: Våld föder våld. Costner och Paxton (RIP) bär miniserien på sina axlar, men även de mer okända ansiktena är mycket duktiga framför kameran. Jag har upptäckt att Kevin Costner och Western är en lyckad kombination och "Hatfields & McCoys" är inte något undantag. Miniserien är cirka 5 timmar lång och det blir aldrig ointressant. Om du, likt mig, älskar Westerns så kan jag varmt rekommendera ""Hatfields & McCoys", för sällan har jag följt en samling tjurnackade män som inte kan släppa sin stolthet med ett sådant stort intresse.
best_jeppe
2017-03-23
De första 30 minuterna var ganska sega och tråkiga men sedan så blev det successivt mer och mer spännande. Efter första avsnittet så fick jag slita mig ifrån serien för att hinna sova innan arbetet. Mycket intressanta karaktärer och livsöden. Blir lite långrandig dock och "formeln" för serien blir ganska uppenbar. Med det sagt så var det väldigt underhållande. En svag 4a.
Portugallien
2016-02-08
Hypostas
2015-05-05
Suverän miniserie som är ett par klasser bättre än överskattade Lonesome Dove, eftersom man slipper romantiserandet av tröttsamma och förlegade machoideal här. Hatfields & McCoys visar istället på hämndens meningslöshet: "An eye for an eye will make us all blind." Fina skådespelarinsatser av Costner, Paxton, Malone mfl.
jonbo
2015-04-26
Kompetent utfört men i långa loppet ganska trist att titta på en samling tjurnackade män som inte kan släppa sin stolthet.
2015-01-20
En mycket sevärd och välspelad miniserie(5 timmar) om den verklighetsbaserade och blodiga familjefejden mellan familjerna Hatfield och McCoy under senare delen av 1800-talets Amerika i efterskeendet av inbördeskriget. Gillar man Westerns så kommer man trivas ypperligt i denna film. Kevin Costner plockade hem både en Emmy-statyett och en Golden Globe för sitt porträtt av "Devil" Anse Hatfield.
Berniey
2014-05-29
Efter flertalet omtittar så är det utan tvekan, den absolut bästa mini serien någonsin!
Berniey
2014-04-27
En fascinerande historia som berättas och det är mycket dystert och ödesmättat. Mycket bra roll prestationer av samtliga som är inblandade och miljöerna och ett vackert foto gör det inte sämre, Inte långt från högsta betyg, men den hade nog varit bättre i en nerklippt version?
Totenkopf
2014-04-27
En bra och stabil western, med History channel bakom så känns det som historien berättats hyfsat realistiskt iallafall.