1.5

Haunted Forest

Efter att en man försvinner spårlöst i en mytompsunnen skog ger sig Sean och hans två vänner ut för att dels söka sanningen om försvinnandet, men också för att för att leta reda på ett karaktäristiskt träd som sägs innehålla en skogsande.

Originaltitel Haunted Forest
Alternativ titel Satinka
Regissör Mauro Borrelli
Manus Mauro Borrelli
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Sevy Di Cione, Mark Hengst, Naomi Ueno, Kiralee Hayashi, Edoardo Beghi, Agim Kaba, Adam Green (II)

2013-06-02
Tragisk smörja som försöker efterlikna lite Blair Witch, lite the Ring och även lite Evil Dead. Resultatet blir bara platt där inte bara den ständigt upprepande regin är dålig, utan ljussätningen en katastrof, scenografin extremt monoton och skådisarna amatörer på sin höjd. Om något ändå skulle vara positivt så skulle väl några effekter kanske passera utan att stå i skamvrån.
Dele
2010-11-21
Ganska så länge medan jag tittar på Haunted Forest så har jag något av en ömkande känsla för filmmakarna, ungefär på samma sätt som för ett litet barn som stolt tycker sig ha gjort en jättefin teckning, men som i själva verket inte kan rita alls; det är lite charmigt och gulligt så där, på ett underhållande sätt. När filmen sedan tar fart och väljer tydligt spår i sin identitet så försvinner de eventuella sympatierna all världens väg, och den tidigare eventuellt småcharmigt taffliga filmen visar sitt ansikte som den stendumma kalkonsoppa den tidigare bara antytt sig att vara. Det lilla barnet som inte kan rita kommer antagligen att lära sig, och någon gång kanske också göra något riktigt bra, Mr. Mauro Borrelli kommer med största sannolikhet inte att göra det. Domen för Haunted Forests blir att att den till slut inte lyckas med något annat än att få mig att känna mig förolämpad, idiotförklarad och provocerad.
TheHorrorfan
2010-02-06
Den duger att se på.
shadowmaster
2009-10-09
Extremt dålig. Var dock sjukt kul när jägaren slår honom med pinnen xD
ScArRrFaCe
2009-10-04
Att det ska finnas filmer som redan är dåliga i anslaget bara blir sämre och sämre ju längre tid det går... Här är ett tydligt exempel på en sådan film.
KarlG
2009-10-04
Värdelös.
Evanesco
2009-07-23
Bland det sämsta jag har sett faktiskt...
ziferN
2009-07-03
Riktig amatör filmning och jädrans dålig film.
peralta
2008-08-24
en riktigt svag 1a
Bomkia
2008-08-02
Åh herrejävlar va dåligt. Tur man hade kompisar med sig annars hade man nog tagit livet av sig efter 30 min. Skitdåligt. 1a.