2.8

Häxor

Häxorna samlas till kongress på ett hotell. Man beslutar att alla barn ska förvandlas till möss. Luke avslöjar planerna, men blir därmed förvandlad. Hur ska han kunna rädda alla barn?

Originaltitel The Witches
Alternativ titel Häxorna
Regissör Nicolas Roeg
Manus Allan Scott (II)
Genre Fantasy, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Anjelica Huston, Mai Zetterling, Jasen Fisher, Jane Horrocks, Rowan Atkinson, Bill Paterson, Brenda Blethyn, Charlie Potter

2019-10-01
Irriterande och lite störig på något vis. Jag tycker den känns lite jobbig. Men har sina mer positiva sidor också iofs, men inte så stora. Ganska svag tvåa.
abnormal
2018-12-22
Såg om mina barnklassiker. "Matilda" höll, Häxorna gjorde det inte. Väldigt jobbig att se på.
2018-03-07
Små rolig, inte mer än det!!!
2017-10-28
Dutch
2017-07-20
Gullig. Men hade man sett den som barn hade den nog varit skräckinjagande:)
Johan2006
2016-10-06
En stabil 3:a. Mössen är rätt skickligt gjorda. Jag minns boken som mycket läskig för en femårig, kanske framförallt bilderna. Filmen är inte lika läskig. Kul att se Atkinson i en tidig roll.
Smultronsylt
2015-03-17
Den här är jättemysig precis som boken. :) Specialeffekterna och främst alla dockor och masker är oerhört skickligt gjorda av Jim Hensons företag. Visst, det ligger mycket nostalgi bakom betyget, men den förtjänar sin 3:a även utan den.
missbaath
2014-07-15
Nostalgi! Älskar ?
Asmorod
2014-05-06
Skräpgullepluttig barnhistoria som tilltalade mig just som... barn.
LTT86
2014-05-02
Jag kan ge den här en trea för att jag kommer ihåg hur rädd jag var för häxorna. Nu när jag är vuxen så tycker jag att filmen är löjlig. Men som barn så skrämde den här filmen verkligen mig.