3.1

Häxor, läxor och dödliga lektioner

Veronica umgås med de tre populäraste tjejerna i skolan, som alla heter Heather, för att själv bli populär. Egentligen hatar hon dem så mycket att hon önskade att de skulle dö. När hon sedan börjar träffa Jason Dean, en ny elev på skolan, börjar hennes liv förändras på flera sätt.

Originaltitel Heathers
Regissör Michael Lehmann
Manus Daniel Waters
Genre Komedi, Drama, 80-tal
Skådespelare Winona Ryder, Christian Slater, Shannen Doherty, Lisanne Falk, Kim Walker, Penelope Milford, Glenn Shadix, Lance Fenton, Patrick Labyorteaux, Carrie Lynn, Renee Estevez, Jennifer Rhodes, Jeremy Applegate, Jon Shear, Phillip David Lewis

idaho1981
2019-11-25
Mycket underhållande och en kul twist på high school-filmer.
päronanton
2018-05-19
Nu har jag sett om den efter två månader och jag säger bara att jag älskar den! Den har något speciellt som gör den väldigt bra och en sitter som fastklistrad! Och så är de åttiotal! Love It!
päronanton
2018-03-18
Den var bra! Det märks att det är åttiotal! En klassiker!
LenWidleheyt
2017-11-04
Blä. Hade kanske varit kul på 80-talet, men har verkligen inte åldrats väl. Bra skådespel, men dåligt manus med så många hål i huvet att man häpnar. Gränsar till en etta.
2017-10-24
picklessmulan
2017-08-31
Trist Komedi och tråkig satir. Bra skådespel. Hade väntat mer.
2016-10-27
Klockren, skruvad och helgalen komedi med väldigt bra skådespelare! Stark 4:a!
Grillo
2016-10-09
Har på nåt sätt lyckats missa den här filmen trots att jag kände igen flera oneliners från skoltiden. Kul svart komedi även om den är lite väl dumcynisk här och var. En film man antagligen borde ha sett under högstadietiden.
Boondock_saint
2016-04-16
Seriös cringenivå gällande den svenska titeln på den här filmen ... Gillade filmen dock, den dippade litegrann där strax efter mitten någonstans, men den är rolig och karaktärerna har mer djup än i många andra filmer. Najs!
BrutusBeefcake
2016-03-05
Ganska rolig och träffsäker stundtals. Men det är mycket som är på tok för dumt och billigt för att kunna ge ett högre betyg än 2. Men Winona är lika söt som vanligt! (6/15)