2.1

Häxorna

I slutet av 1967 bor en ung föräldralös pojke hos sin kärleksfulla mormor i den lilla staden Demopolis i Alabama. När pojken och hans mormor stöter på en glamorös men djävulsk häxa, tar de sin tillflykt till ett överdådigt hotell. Tyvärr anländer de samtidigt som Storhäxan har samlat sina följeslagare från hela världen för att genomföra sina onda planer.

Originaltitel The Witches
Alternativ titel Roald Dahls Häxorna
Regissör Robert Zemeckis
Manus Robert Zemeckis, Kenya Barris, Guillermo del Toro
Genre Komedi, Familjefilm, Äventyr, Skräck, Fantasy, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Anne Hathaway, Octavia Spencer, Stanley Tucci, Jahzir Bruno, Codie-Lei Eastick, Charles Edwards, Morgana Robinson, Josette Simon, Eugenia Caruso, Orla O'Rourke, Eurydice El-Etr, Ana-Maria Maskell, Simon Manyonda, Philippe Spall, Brian Bovell, Miranda Sarfo Peprah, Ashanti Prince-Asafo, Jonathan Livingstone, Angus Wright, Ken Nwosu, Chris Rock (röst), Kristin Chenoweth (röst)

Skapad 2022-06-24 av darkmist82
Robert Zemeckis har haft en ganska ojämn karriär sedan 2000-talets inträde. Den ena filmen efter den andra har kantas av lyckade och mindre lyckade filmer och många tycker att han haft svårt att ...   Läs mer »

Spook
2021-07-11
minns ljudboken jag lyssnade som liten när Johan Ulveson läste denna. den var riktigt spännande! Denna film gjorde inte historien rättvis.
Battle
2021-07-02
Började lovande men så fort häxorna introduceras blir det pannkaka. Jag avskyr dessvärre Anne Hathaway.
2021-06-21
Sjuk dålig den här filmen var!!! Effekterna var riktigt dåliga, storyn grymt tråkig....
andersg
2021-06-04
Guillermo del Toro känns igen. Det finns mer potential än vad filmen lyckas med.
isecore
2021-04-20
Boken var en av mina favoriter som barn. Den här filmen behåller grundhandlingen men förflyttar till mer kommersiellt gångbart Alabama. Börjar okej men orkar inte hela vägen. Som de flesta Zemeckis-filmerna har den en bra produktionsdesign och effekter, men håller inte intresset. Resultatet blir en snygg men själlös produktion.
Kimchi
2021-03-14
Som ett fan av Roald Dahls häxorna känns det obligatoriskt att se filmatiseringar. Denna började riktigt bra men tyvärr tappar den en hel del mot slutet. Helt okej ändå