2.8

He Never Died

Jack, en enstöring som dragit sig undan från samhället, blir plötslig konfronterad av världen utanför och kan inte längre dölja sitt våldsamma förflutna. En historia om personligt ansvar, depression, gravt asocialt beteende och Jacks försök att upprätthålla vad som kan verka vara ett normalt liv.

Originaltitel He Never Died
Regissör Jason Krawczyk
Manus Jason Krawczyk
Genre Drama, Komedi, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Henry Rollins, BooBoo Stewart, Kate Greenhouse, Jordan Todosey, David Richmond-Peck, James Cade, Steven Ogg, Don Francks, Scott Edgecombe, Elias Edraki, Walter Alza, Karl Campbell, Tamara Almeida, Michael Cram, Nuala Fitzgerald, Elley Ray

celec
2018-09-26
Skön action utan cgi. Rollins är bra på att spela empatilös.
-kakihara-
2018-03-02
Helt okej. Mörk och rolig. Stark tvåa.
2018-01-16
Vill man se en cool, macho och våldsam film där Rollins radar upp oneliners, så är detta filmen att se. Att den i övrigt inte är särskilt bra göra inte så mycket. (7/15)
Engravadlax
2017-12-29
Rollins kan inte agera.
StureStenhög
2017-08-19
Den här filmen har onekligen en känsla över sig att de bara körde och hoppades på det bästa. Berättarstruktur, story, karaktärer och mytologin hade ganska lätt kunnat utvecklas lite mer, och alla relationer karaktärerna emellan är typiska filmrelationer. Men inget av det där är jätteviktigt i slutändan, det är trots allt en väldigt underhållande b-rulle. Vi får en huvudperson som är livstrött i kvadrat och spelas på ett kul sätt av Henry Rollins, och vi får en hel del rolig dialog. Jordan Todosey gör det bra som dottern också, och hon blir en effektiv kontrast till Rollins butterhet. Även Steven Ogg står för en underhållande insats. Mycket glädjande att det fortfarande går att göra sådana här små fynd i dagens b-träsk
amam
2017-06-29
Det som gör filmen är ju Rollins. Intressant film.
TheHorrorfan
2017-04-01
Udda, men inte på ett bra sätt.
Tatty
2017-03-08
Okej film men seg.
Biberkolben
2017-02-10
Störtskön! Gillar man Rollins så gillar man troligtvis detta.
Totenkopf
2016-11-30
Härligt men en sån där okänd film som överraskar en totalt, på ett bra sätt.