2.5

Head Above Water

Nathalie och hennes man George åker på semester tillsammans med grannen Lance. En kväll beger sig George och Lance ut på en fisketur. Då dyker Kent, en ex-pojkvän till Nathalie, upp.

Originaltitel Head Above Water
Regissör Jim Wilson (I)
Manus Theresa Marie
Genre Komedi, Thriller, 90-tal
Skådespelare Harvey Keitel, Cameron Diaz, Craig Sheffer, Billy Zane, Shay Duffin

2014-11-24
Som tonåring hade jag en liten fas av fixering vid Cameron Diaz vilket ledde mig till att se okända filmer som denna. Den är inte helt fel då den har drag av härlig svart komedi men fokus ligger för mycket på Cameron Diaz vilket inte var något problem för mig för 18 år sedan men idag tar det udden av filmen litegrann. Ett bra manus i grunden dock.
Bomkia
2014-07-18
Bra förvecklingar i denna lilla thrillerkomedin. 3-
produr
2011-11-18
Norska förlagen var bättre
Jordan2Delta
2010-05-04
Jag tycker att filmen var intressant och spännande, och samtidigt lite mysig mitt i allt med skärgårdsmiljön. Stark trea.
Pontflopp
2007-10-21
alltså.. visar hur jävla mycket som slumpen kan göra att saker verkar på andra sätt än de är. Dock lite överdrivet och inte så smart manus. Allting är egentligen halvdant, medel.
westost
2006-07-20
Kul händelseförlopp... Hatar Diaz.
FilmGuden
2005-01-29
Lite svag trea. Med bra skådespelar insattser av speciellt Billy Zane och Harvey Keitel. Filmens plot löser sig bra, men filmen blir otroligare och dummare ju längre den går. Då den även kan snurra in tittaren.
carreyholic
2004-02-03
Dålig!
Kongo
2004-01-11
Helskum film!!
polski
2003-11-30
komisk på sina ställen, jäkligt spännande, igenligen inte värd mer än 2 men jag gillar den.